کد خبر: ۴۰۷۱۴
 

پس از گزارش دولت ولز در رابطه با مرگ یک شاهین، ناشی از سویه H5N6 آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، دامپزشکان و دامپروران در این منطقه همگی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این سویه از ویروس، مشابه با سویه یافت شده در پرندگان آبزی وحشی در هفته‌های اخیر بود و این نخستین مورد گزارش شده امسال در ولز محسوب می‌شود.

 

این پرنده تلف شده، در باری یافت شد؛ سپس به آزمایشگاه ارسال گردید تا علت مرگ مشخص گردد. یافته‌ها حاکی از آن بود که سویه H5N6 آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عامل این بیماری بوده است. سپس منطقه حفاظت شده‌ای در ولز در نظر گرفته شد و به همه پرورش‌دهندگان طیور و دامپزشکان منطقه در جهت انجام اقدامات مناسب و عملی در پیشگیری از گسترش بیماری هشدار داده شد.

در حال حاضر اقدامات امنیت زیستی مناسبی در منطقه در حال اجرا است. «لزلی گریفیتز»، یکی از مقامات ولز می‌گوید:  مشاهده چنین مواردی در این فصل از سال دور از انتظار نمی‌باشد، زیرا در این زمان خطر ابتلا به این بیماری بسیار شایع است.

گریفیتز افزود: منبع اصلی آلودگی فوق، پرندگان آبزی وحشی می‌باشند و با انجام اقدامات امنیت زیستی، می‌توان به طور مستقیم و غیر‌مستقیم از انتشار عفونت در سطح منطقه جلوگیری به عمل آورد و طیور پرورشی را حفاظت نمود.


 

وی اذعان داشت، پرندگان شکاری نیز احتمالا با مصرف پرندگان آبزی دچار بیماری شده‌اند. نقل و انتقالات طیور محدود شده است و لباس و کفش کارکنان مرتبا ضدعفونی می‌گردد.

منبع: vettimes

 

نظر شما
ادامه