کد خبر: ۴۰۷۳۱



سالیانه بیش از یک میلیون قطعه پرنده به صورت غیرقانونی در حیات وحش ایران کشته می‌شوند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، خبرگزاری گاردین در مقاله‌ای به قلم «رابین مک‌کی» با اعلام این خبر افزوده است: تالار فریدون کنار از جمله محل‌هایی است که سالیانه بیش از نیم میلیون پرنده مهاجر که بعضا در میان آن، گونه‌های نادری نیز یافت می‌شود و تحت حفاظت بین‌المللی نیز هستند، به کام مرگ کشیده می‌شوند .

نویسنده این مقاله با اشاره به نام تالاب‌های فریدون کنار، سرخ رود و آزباران عنوان نموده که محل‌های فوق طی سالیان گذشته به حیاط خلوت شکارچیان غیرمجاز ایران مبدل شده است و در صورت عدم انجام اقدامی فوری در این زمینه، گونه‌های تحت انقراض بسیاری در کشتارهای سالیانه این اماکن، منقرض خواهند شد .

از سوی دیگر، «جمشید پارچیزاده» متخصص حفاظت از محیط زیست ایران و محقق دانشگاه وندا، در نامه‌ای که به پایگاه اطلاع رسانی Science ارسال نموده، اشاره نموده است که روزانه بیش از 3000 قطعه پرنده در این تالاب‌ها کشته شده و وارد بازارهای محلی می‌شوند . موضوعی که میتواند اثراتی فاجعه بار را بر اکوسیستم‌های طبیعی مناطق ایران بر جای بگذارد .

این گزارش در پایان اذعان نموده است که اگرچه کشتارهای یاد شده غیرقانونی هستند اما سازمانهای رسمی ایران هنوز موفق نشده‌اند تا از این قبیل فعالیت‌ها جلوگیری نمایند و شکارچیان این مناطق مقاومتی شدید را طی سالیان گذشته از خود نشان داده‌اند.


 

نظر شما
ادامه