کد خبر: ۴۰۷۶۲



«دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در جلسه‌ای که با کلینیسین‌هایی دام کوچک داشت نقش دامپزشکی را در پیشگیری از بیمار‌ی‌های مشترک بین انسان و دام و ارتقاء سلامت جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، این جلسه که با حضور اکثر کلینیسین‌های تخصصی دام کوچک و پرندگان زینتی برگزار شد، مباحثی در راستای هم‌اندیشی و بررسی راه کارهای ارتقاء صنفی و شغلی و پرهیز از هرگونه رفتار غیرحرفه‌ای و حاشیه‌های صنفی مطرح گردید.

در این جلسه دکتر موحدی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، اظهار داشت: از زمانی که وظایف درمانی به بخش‌های خصوصی سپرده شد، روز به روز شاهد ارتقاء تخصصی و حرفه‌ای تشخیص و درمان در سطح بین‌المللی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به رشد رو به افزایش نگهداری حیوانات خانگی افزود: شما به عنوان فرهیختگان این جامعه می‌بایست در راستای فرهنگ‌سازی درست در خصوص نوع و چگونگی نگهداری حیوان در منزل گام بردارید.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان با اشاره به بیماری‌هایی همچون هاری، آنفلوآنزا و... که قابل انتقال از دام به انسان می‌باشد، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های کلینیسین‌های فعال در بخش دام کوچک و پرندگان زینتی، کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها می‌باشد که تاکنون به درستی آنرا انجام داده هرچند که دیده شده در این مسیر مورد بی مهری قرار گرفته‌اند.

در این جلسه «دکتر سید رضا موسوی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، ضمن ارائه گزارشی از تعداد کلینیک‌های فعال دام کوچک و پرندگان زینتی در این استان، همچنین گزارش‌هایی از بیماری‌ها مهم که توسط این کلینیک‌ها ثبت شده، بیان داشت: بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از این کلینیک‌ها انجام می‌شود و علاوه بر بررسی شرایط بهداشتی این مراکز تجهیزات نیز ارزیابی می‌گردد.


 


 
 
نظر شما
ادامه