کد خبر: ۴۰۷۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«دکتر یوسف داودی» افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز به علت کمبود دام در کشور، چاره‌ای جز اینکه از طریق واردات گوشت نیاز کشور را تامین کنیم نداریم ...
 

حکیم مهر: عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز به علت کمبود دام در کشور، چاره‌ای جز اینکه از طریق واردات گوشت، مخصوصاً در ایام نزدیک به عید، نیاز کشور را تامین کنیم نداریم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر یوسف داودی» در خصوص واردات و عرضه گوشت قرمز در بازار کشور، اظهار داشت: واردات گوشت قرمز با توجه به کاهش سرانه مصرف لازم و موثر است و کاهش مصرف مخصوصاً در کودکان و خردسالان، آثار سوء بدنی را بر روی سلامت افراد دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر روشی باید بازار گوشت قرمز را در کشور تنظیم کنیم تا اکثر خانواده‌ها بتوانند حداقل میزان نیاز مصرف گوشت را تامین و در غذای خود اضافه کنند، گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز به علت کمبود دام در کشور، چاره‌ای جز اینکه از طریق واردات گوشت مخصوصا در ایام نزدیک به عید نیاز کشور را تامین کنیم نداریم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه بلند کشور باید به سمت اصلاح نژادهای دام در کشور حرکت کنیم تا ضریب تبدیل گوشت و تولید شیر افزایش یابد، ادامه داد: اصلاح نژاد دام در کشور باعث می‌شود تا ضریب وابستگی کشور در زمینه تامین گوشت قرمز و شیر کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های 94 و 96 دو موج بیماری تب برفکی را شاهد بودیم که باعث کاهش شدید تعداد دام در کشور شد، تصریح کرد: باید به هر روشی تلاش کنیم تا از طغیان این بیماری‌‌ها در کشور جلوگیری شود و از طرف دیگر باید اصلاح نژاد کنیم تا گوشت مورد نیاز کشور از حداقل سرانه مورد نیاز بین المللی و جهانی کمتر نباشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا با اقدامات دولت در زمینه واردات گوشت قرمز و عرضه دام زنده شاهد جهش قیمتی در بازار شب عید نباشیم.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
بدون شك بر نماينده محترمي كه خود دامپزشك است و دستي در درمان و امور درماني داشته و با تربيت نيروي انساني نيز در دانشكده تحت مديريتش آشنايي دارد است كه با استفاده از فرصت نمايندگي خود و امكاناتي كه اين مقام به ايشان ميدهد بدرستي با تحقيق و تفحص ريشه چنين معضلاتي را كه تا كنون كم سابقه بوده بيايند و ترتيبي دهند تا از تكرار آن جلوگيري شود
سوال اصلي اينجا است كه با وجود اين همه دانشكده و آموزشكده دامپزشكي ، بيشتر از هر كشور دنيا در ايران و وجود خيل عظيمي از فارغ التحصيلان دامپزشكي و وجود نه يك عدد بلكه دو سازمان رسمي متولي دامپزشكي در كشور حال بقيه نهادهاي مربوطه ، چه دولتي و چه غير دولتي كه دهها عدد هستند را كاري نداريم ! چگونه امكان دارد امواج تب برفكي و آنفولانزا با فواصلي كوتاه براحتي در مدتي بسيار كم طومار دامپروري كشور را در هم بپيچد بطوري كه بجاي صادرات كه بخوبي پتانسيل آنرا داشتيم حال مجبور به واردات محصولات دامي اغلب نه چندان با كيفيت شويم !!!
مگر نه اين است كه وظيفه اصلي دامپزشكان و دامپزشكي ها ! حفاظت از سرمايه دامي و دامپروري كشور و جلوگيري از وابستگي غذايي مردم ايران به بيگانگان است !!؟
پس اين همه هزينه براي تاسيس دانشكده ها و آموزشكده هاي دامپزشكي و تربيت دامپزشكان و ساير رده هاي دامپزشكي همگي بيهوده بوده !!؟ پس اين ها براي چه تربيت شده اند !!؟
بنظر مي آيد وظيفه يك نماينده مجلس توجيه خبطها و خطاها نيست !! اگر پول كافي براي خريد و وارد كردن مواد غذايي نداشته باشيم ، اگر بيگانگان نخواهند به ما مواد غذايي بفروشند چه بايد بكنيم !!؟ گرسنگي نيز بر بقيه معضلاتمان هم اضافه شود !!؟
جناب دكتر داودي عزيز نماينده محترم مجلس تنها كسي كه ميتواند و اجازه آنرا به واسته نمايندگي دارد كه پاسخ اين سوال را بيابد ! كه چگونه كشوري با اين همه سابقه داشتن سازمان دامپزشكي و اين همه دانشكده دامپزشكي بيش از همه جاي دنيا و اين همه فارغ التحصيل دامپزشكي باز هم بيشتر از همه دنيا كه بايد نتيجه آن رشد و شكوفايي دامپروري كشور باشد ، دچار چنين فاچعه اي يعني از بين رفتن بخش بزرگي از سرمايه ملي يعني دامپروري كشور در مدتي بسيار كوتاه شود !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
جوابش خیلی راحته
عدم توجه به دامپزشکی در کشور
متاسفانه همه حتی دامپزشکان تنها راه کنترل بیماری را واکسیناسیون میدانند که اشتباه همینجاست
رعایت نکات بیوسکوریتی و کنترل ترددها از همه مهمترهذکه رعایت نمیشه،و دامپزشکی رو حمایت نمی کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
در پاسخ به دوست محترمی که سوالاتی را از دکتر داودی فرمودند باید عرض کنم تعداد دامپزشک و دانشکده دامپزشکی مساوی تولید بالای محصولات دامی نیست به هلند نگاه کنید با یک دانشکده دامپزشکی و خاکی برابر یکی از استان های ما چه تولیدی دارد. دوست من اراده ملی احتیاج است که نیروها رابکار گیرد و ما فاقد ان هستیم اگر تولید بالا برود ویا بیماری نباشد دلالان گوشت و واکسن چه کنند?.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
دوست عزیز ضمن تشکر از توجه شما لازم به ذکر است که اصل سوال از نماینده محترم مجلس که خود یک کلینیسین و متخصص دامپزشک وهمچنین مدرس دانشگاه هستند این است که آیا وظیفه نمایندگی یک نماینده که اتفاقا" از منطقه ای هستند که یکی از قطبهای دامپروری کشور است یعنی شهر سراب، افاجعه ازبین رفتن دامپروری گشور و واردات محصولات دامی را توجیه کنند و یا وظیفه مجلس و مجلسیان با همکاری نمایندگان دامپزشکشان این است که با تحقیق و تفحص در ساختار آموزشی و مدیریتی و سازمانی دامپزشکی و دامپروری کشور و سایر نهادهای مربوطه ریشه چنین رخدادهای فاجعه آمیزی را پیدا و اعلام و اصلاح نمایند !!؟؟
نظر شما
ادامه