کد خبر: ۴۰۸۳۱


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خرم آباد از معدوم سازی ۱۱۵۵ قطعه بوقلمون پرورشی مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی لرستان، «دکتر دلیران» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خرم آباد از معدوم سازی ۱۱۵۵ قطعه بوقلمون پرورشی مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبرداد.

دکتر دلیران در این باره گفت: با توجه به گزارشات واصله از مدیر مزرعه پرورش بوقلمون مبنی بر مشاهده تلفات غیرطبیعی در این مزرعه،این شبکه اقدام به نمونه‌گیری و ارسال آن به ازمایشگاه مرکز تشخیص بیماریهای سازمان دامپزشکی کشور جهت بررسی و اعلام نظرنهایی نمود که پس از انجام آزمایشات مربوطه نمونه مثبت و به اداره کل دامپزشکی استان لرستان ابلاغ گردید.

وی گفت: با توجه به ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور ،بلافاصله باحضور اعضای مربوطه در اداره کل دامپزشکی جلسه ستاد آنفلوانزا تشکیل و راهکارهای لازم در راستای جلوگیری از شیوع بیماری و معدوم سازی ابلاغ گردید.

دلیران افزود: این شبکه با اعزام کارشناسان مربوطه به این مزرعه پرورش بوقلمون، اقدام به جمع‌آوری و معدوم سازی ۱۱۵۵ قطعه بوقلمون نمود ودرادامه اقدام به ضدعفونی کامل محوطه و خودروهای حاضر در این عملیات نمود.



 

نظر شما
ادامه