کد خبر: ۴۰۸۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 28 لاشه گاو مسموم شده به علت سم پاشی ناصحیح در روستای محمد آباد بنجار این شهرستان معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حامد گنجعلی» اظهار داشت: کارشناسان اداره دامپزشکی زابل در جریان بازدید میدانی از دامداری این روستا متوجه شدند که مالک گاوداری هنگام سم پاشی برای مقابله با کنه، خودسرانه اقدام به بالابردن دُز سم مصرفی کرده که در نهایت گاوها مسموم شده اند.

وی با بیان اینکه این لاشه ها به علت مسمومیت با سم غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد، گفت: کارشناسان این اداره پس از انجام هماهنگی لازم با مراجع قضایی به منظور جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و تهدید سلامت مردم در محل کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان معدوم سازی را انجام دادند.

رئیس اداره دامپزشکی زابل وزن لاشه های معدوم شده را در مجموع 6 هزار و 127 کیلوگرم ذکر کرد.

وی از دامداران خواست برای معالجه دام ها، مقابله با آفات و حفظ سرمایه های خود توصیه های دامپزشکان را جدی گرفته و دستورات داده شده را بطور دقیق اجرا کنند، خاطر نشان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن 1512 اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام شود.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
بیچاره مقصر نیست.کلا کنه ها موجوداتی هستند که روی اعصاب رژه میرن
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
من خودم داروخانه دارم.هیچوقت سم رو بدون نوشتن دز نمی فروشم با این حال ۴ سال قبل یک دامدار علیرغم نوشته من ده برابر دز زده بود و ۳ تا گاو تلف و خودشم بیمارستان بستری شده بود.بقول خودش خواسته بود زودتر اثر کنه با دست بدون پوشش بدن دام رو هم ماساژ می داده!
کمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
شانس این بنده خدا سم اگه چینی بود این بلا سرش نمی اومد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
پس دامپزشکی در این چند سال کجا خواب بوده که دامدار هنوز نحوه سم پاشی صحیح رو یاد نگرفته !!؟؟؟؟
دامپزشکی زابل فقط بلده سریع به نهادهای امنیتی راپورت مردم رو بده و از وظایف ذاتی خودش که آموزش و پیشگیری هست فاصله گرفته.
نظر شما
ادامه