کد خبر: ۴۰۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تاکید ما این است که اجازه واردات ذرت آلوده به هیچ اندازه‌ای داده نشود و از هر کشوری که خریداری شده به همان کشور عودت داده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «عباس پاپی‌زاده پالنگان» در خصوص واردات ذرت آلوده به افلاتوکسین، اظهارداشت: به صورت کلی در زمینه واردات مواد غذایی عملا دستگاه‌های نظارت کننده یا خسته هستند و یا اینکه کار را جدی نگرفته‌اند، خیلی در این حوزه با دقت عمل نمی‌کنند، چه در بحث آلودگی‌های مواد غذایی مانند برنج و ذرت وارداتی و چه در بحث تراریختگی و اساس کاری که محصول از بنیان دچار مشکل است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 26 کشور اروپایی اجازه واردات محصولات تراریخته را به کشور خود نمی‌دهند، گفت: مبادی کشور ما مبادی دقیق و نظارت شده‌ای نیست بسیاری از کشورهای اروپایی اجازه نمی‌دهند حتی یک کیلو محصول کشاورزی بدون قرنطینه وارد کشور آنها شود، باید قرنطینه را از مبدا آغاز و نمونه برداری‌ها صورت بگیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشور ما جهت حفظ سلامت محصول بر روند بارگیری، حمل و مدت زمانی که باید طی شود تا محصول به کشور برسد نظارتی ندارد.

خرید محصولات آلوده به علت پایین بودن قیمت

وی با تاکید بر اینکه گاهی اوقات واردکنندگان محصولات آلوده‌ را از کشورهای دیگر خریداری می‌کنند که بدلیل آلوده بودن این محصول قیمت پایین‌تری را دارد، این مسئله یک سودجویی غیر مشروع است و باید با آن برخورد شود، عنوان کرد: گاهی اوقات دیگر نیز محصولی را سالم می‌خرند اما در بین راه شرایط نگهداری خوبی ندارد که باعث بروز آفات و قارچ‌هایی مانند افلاتوکسین می‌شود.

افلاتوکسین قارچی سمی و سرطان‌زا است که دستگاه گوارش دام را دچار مشکل می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم اینکه باید از ورود محصولات آلوده به کشور جلوگیری شود این محصول آلوده وارد شده است و درحال حاضر باید عودت و یا معدوم شود، تصریح کرد: با وجود تجربه که در زمینه تحمل آسیب‌های شدید به علت واردات محصولات آلوده داریم باید از ورود چنین محصول آلوده‌ای به افلاتوکسین جلوگیری کنیم، افلاتوکسین قارچی سمی و سرطان‌زا است که دستگاه گوارش دام را دچار مشکل می‌کند.

اجازه واردات ذرت آلوده به هیچ اندازه‌ای داده نشود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در صورت واردات محموله ذرت آلوده‌ به قارچ افلاتوکسین دامداران آسیب شدیدی را متحمل می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که اجازه واردات ذرت آلوده به هیچ اندازه‌ای داده نشود و از هر کشوری که خریداری شده به همان کشورعودت داده شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
باش تا صبح دولتت بدمد
نظر شما
ادامه