کد خبر: ۴۰۸۵۲
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان لرستان از شناسایی چهار کانون آلوده به آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر عزیزاله نورالهی» با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه کهریز این شهرستان، اظهار کرد: روز گذشته گزارشی مبنی بر مشاهده این بیماری در منطقه کهریز خرم‌آباد به ستاد آنفلوانزای لرستان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: توسط مرکز تشخیص دامپزشکی استان نمونه‌گیری از پرندگان آلوده گرفته شد و صبح امروز جلسه اضطراری در فرمانداری خرم‌آباد با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات معدوم‌سازی پرندگان آلوده به آنفلوانزای فوق‌حاد در حال انجام است، افزود: آخر وقت امروز آمار نهایی از تلفات گزارش داده می‌شود.

نورالهی تصریح کرد: طی 6 ماهه دوم امسال، چهار کانون آلوده به آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در لرستان شناسایی شد که بیش از یک‌هزار و 500 قطعه پرنده آلوده طی این مدت معدوم‌و مدفون شدند.

وی افزود: از شهروندان لرستانی درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه تلفات پرندگان اهلی یا مهاجر، موضوع را فوری به دامپزشکی و یا مرکز بهداشت شهرستان گزارش دهند.

 
 
نظر شما
ادامه