کد خبر: ۴۰۸۶۲
 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در جلسه کمیته آنفلوانزای شهرستان بستان آباد گفت:‌ جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز در واقع حمایت از تولید و اشتغال پایدار واحدهای پرورشی مجاز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی استان با حضور در جلسه کمیته پیشگیری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بستان آباد ضمن تشکر از حمایتها و مساعدتهای فرماندار شهرستان بستان آباد و تشکیل منظم جلسات هماهنگی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان، به تشریح آخرین وضعیت این بیماری در استان و اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل دامپزشکی در زمینه مبارزه با بیماری آنفلوانزای پرندگان پرداخت.

در ابتدای این جلسه دکتر موسوی حسینی فرماندار شهرستان بستان آباد ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از حضور مدیرکل دامپزشکی استان در شهرستان بستان آباد از زحمات رئیس و کارشناسان اداره دامپزشكي شهرستان و همچنين ساير ادارات همكار و دخيل در امر کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان كه موجب مهار این بیماری شده است سپاسگزاری کرد.

وی همچنین با اشاره به ورود سويه جديد این ویروس به کشور توسط پرندگان وحشي گفت: با توجه به وجود تالاب قوريگل و سدهای متعدد در شهرستان بستان آباد که محل مناسبی جهت حضور پرندگان مهاجر است خواستار تشدید اقدامات نظارتی توسط محیط زیست و دامپزشکی شد.

در ادامه دکتر بهداد با اشاره به اینکه پس از گذشت 21 روز از آخرین کانون بیماری آنفلوانزا در یک منطقه، آن منطقه پاک و عاری از بیماری اعلام می‌گردد گفت: به حول و قوه الهي و همکاری ارگانهاي دخيل در امر کنترل بیماری مشترک آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان، با توجه به اینکه آخرين کانون این بیماری در استان در 21 آذرماه معدوم‌سازی شده و نزديك به سه ماه از آخرين كانون سپری شده است لذا در حال حاضر استان آذربایجان شرقی عاري از بيماري بوده و به عنوان استان پاک تلقی می‌شود.

وی ضمن تأکید بر عدم همخوانی اعتبارات دامپزشكي با وظايف محوله بر عهده آن افزود: عدم تأمين به موقع اعتبارات دامپزشکی موجب بروز تبعات اجتماعي از جمله احتمال به خطر افتادن امنیت و بهداشت مواد غذایی مردم خواهد شد است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت از اشتغال پایدار گفت: هدف دستگاه‌های اجرایی از جمله دامپزشکی استان صيانت و حمايت از سرمايه گذاري در صنعت دام، طیور و آبزیان می‌باشد، اما عده‌ای سودجو که بر خلاف ضوابط قانونی و دستورالعمل‌های دامپزشکی اقدام به تولید می‌کنند، خطر بالقوه برای بحرانی شدن وضعیت در مواقع شیوع بیماریها هستند.

دکتر بهداد خاطر نشان کرد: بر همین اساس در شیوع اخیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شاهد تاثیرگذاری واحد‌های پرورشی بدون مجوز و غیرمجاز بودیم که باعث شد بیماری به صورت خزنده و غیر قابل پیش‌بینی گسترش یابد و به همین جهت توقف فعالیت واحدهای پرورشی غیرمجاز در واقع حمایت از تولید و اشتغال پایدار توسط واحدهای مجاز است.

شایان ذکر است در انتهای این جلسه از مسئولین ادارات همکاری کننده با دامپزشکی در زمینه مبارزه با بیماری آنفلوانزا در شهرستان بستان آباد با اهدای لوحی به امضای مدیرکل دامپزشکی استان قدردانی گردید.

 
 
نظر شما
ادامه