کد خبر: ۴۰۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:
«جلال محمودزاده» افزود: باید به این مسئله نیز توجه کرد که نباید بیش از نیاز کشور اقدام به واردات گوشت قرمز کنیم تا گوشت قرمز تولید داخل روی دست دامدار بماند ...
 

حکیم مهر: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به علت اینکه دولت تسهیلاتی را برای جایگزینی دام‌های تلف شده بر اثر تب برفکی در اختیار کشاورزان و دامداران قرار نداده، در زمینه تامین نیاز گوشت قرمز کشور دچار مشکل هستیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» در خصوص نیاز به واردات و عرضه گوشت قرمز به بازار کشور، اظهار داشت: مسئول تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی است و باید آمار میزان تولید و مصرف را تهیه کند و با انجام مقایسه نیاز کشور را بدست آورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی از جمله گوشت قرمز باید مطابق با نیاز کشور باشد نه کمتر و نه بیشتر، گفت: یکی از مشکلاتی که تا کنون وجود دارد این بوده که آمارهایی که در دست دولت و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد با میزان مصرف و نیاز بازار متفاوت است و همین مسئله نیز باعث بروز سوء استفاده شده و بیشتر از نیاز کشور واردات صورت گرفته است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات بیش از نیاز کشور باعث بروز مشکل در زمینه فروش محصولات تولید داخل شده و این محصولات روی دست کشاورزان می‌مانند، ادامه داد: دولت باید مصرف کننده و تولیدکننده را در واردات ببیند، نباید برای رضایت مصرف کننده اقدام به واردات بی‌رویه و نابودی تولیدکننده کند.

وی با تاکید بر اینکه همیشه باید تعادل و تراز بین تولیدکننده و مصرف‌کننده برقرار باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بر اثر شیوع بیماری تب برفکی که در کشور حادث شد تعداد زیادی از دام‌های سبک و سنگین تلف شدن و همچنین به علت اینکه دولت تسهیلاتی را برای جایگزینی در اختیار کشاورزان و دامداران قرار نداد، در زمینه تامین نیاز گوشت قرمز کشور دچار مشکل هستیم و به واردات آن نیاز داریم تا در ایام عید با کمبود گوشت مواجه نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: باید به این مسئله نیز توجه کرد که نباید بیش از نیاز کشور اقدام به واردات گوشت قرمز کنیم تا گوشت قرمز تولید داخل روی دست دامدار بماند و با کاهش قیمت دامداران زیان ببینند و نتوانند به تولید ادامه دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه وظیف دولت این است که آمار دقیق نیاز داخل کشور را برآورد کند و بر اساس کمبود گوشت در بازار اقدام به واردات نماید، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون شاهد نبوده‌ایم که دولت آمار دقیق نیاز کشور را داشته باشد و همیشه بیش از نیاز بازار اقدام به واردات کرده و این مسئله نیز باعث لطمه‌هایی در زمینه گوشت قرمز، گوشت مرغ، میوه و خشکبار شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
اخه ...... گوشت قرمز کی رو دست دامدار باد کرده،امار دام که جهاد داده غیر واقعی بوده و هست و با واقعبت همخوانی نداره
اما از عمده علل کمبودن گوشت می توان به سنتی بودن شیوه دامداری،عدم تمایلددامداران به استفادهذاز دامهای اصلاح شده و تکیه بر چرای ازاد هست
نظر شما
ادامه