کد خبر: ۴۰۸۸۱


متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: وجود بیماری لرنه آ در میان آبزیان سد بیدواز در اسفراین نگران کننده نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین یاوری» با اشاره به اینکه بروز این بیماری در میان جمعیت آبزیان این سد مورد تازه‌ای نیست و از چند سال گذشته نیز در این سد وجود داشته است، گفت: عامل این بیماری انگلی است و راه درمان آن استفاده از سم است، اما به علت اینکه این بیماری در فضای گستردهای بروز پیدا کرده و از سوی دیگر آب سد بیدواز برای شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سم پاشی خودداری می‌شود.

یاوری ادامه داد: بروز این بیماری در میان آبزیان طبیعی است و این بیماری در داخل سد توسط خود جمعیت آبزی و به صورت طبیعی کنترل می‌شود و از بین می‌رود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که این بیماری چگونه وارد سد شده است؟ اظهار کرد: یکی از راه‌های انتقال بیماری لرنه آ، ورود ماهی‌هایی همچون ماهی قرمز و ماهی‌های آکواریومی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پرنده‌ها یکی دیگر از عواملی هستند که موجب می‌شود تا این بیماری وارد سد شود.

وی تاکید کرد: اما اگر این بیماری در داخل استخرهای پرورش ماهی بروز پیدا می‌کرد، آبزی‌پرورها می‌توانستند آن را از طریق انجام اقداماتی همچون سمپاشی کنترل کنند.


نظر شما
ادامه