کد خبر: ۴۰۹۱۹
به همت سازمان نظام دامپزشکی:
«طرح ملی توانمندسازی و توسعه مراکز بهداشتی- درمانی دامپزشکی» از سوی سازمان نظام دامپزشکی تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی و نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ارائه شد ...
 

حکیم مهر: «طرح ملی توانمندسازی و توسعه مراکز بهداشتی- درمانی دامپزشکی» از سوی سازمان نظام دامپزشکی تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی و نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ارائه گردید.

به گزارش حکیم مهر، بر اساس این طرح، به متقاضیان تجهیز، نوسازی و یا تاسیس مراکز بهداشتی- درمانی دامپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، تسهیلات با کارمزد 6 یا ۱۰ درصدی اعطا خواهد شد.

مقدار این تسهیلات برای تجهیز و راه اندازی داروخانه دامپزشکی 100 میلیون تومان (+ 300 میلیون تومان سرمایه در گردش)، کلینیک دامپزشکی 50 میلیون تومان، مراکز مایه کوبی دامپزشکی 20 میلیون تومان، آزمایشگاه دامپزشکی 400 میلیون تومان، درمانگاه، پلی کلینیک و بیمارستان دامپزشکی 500 تا 800 میلیون تومان خواهد بود.

متن اطلاعیه سازمان نظام دامپزشکی به شرح زیر است:

طرح ملی توانمندسازی و توسعه مراکز دامپزشکی گامی مهم در جهت اشتغال پایدار فارغ‌التحصیلان

سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا «طرح ملی توانمندسازی و توسعه مراکز بهداشتی- درمانی دامپزشکی» را با هدف بهره‌مندی اعضای این سازمان از تسهیلات طرح‌های اشتغالزا در کشور، از جمله قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تهیه و تدوین نموده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، معاون اول رییس جمهور آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از تسهیلات و منابع صندوق توسعه ملی را آبان‌ماه امسال به برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرد.

 

بر این اساس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران طرح ملی توانمندسازی و توسعه مراکز بهداشتی- درمانی دامپزشکی را به منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری  و بهره‌مندی اعضای این سازمان از تسهیلات این قانون و با هدف اشتغالزایی توسعه خدمات بخش غیردولتی دامپزشکی، تأمین حقوق جوامع روستایی و عشایری به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی، جلوگیری از خودتشخیصی بیماری‌های دامی و مصرف خودسرانه دارو توسط روستاییان، تقویت نظام مراقبت و گزارش‌دهی و ارتقاء توان پیش‌بینی و پیشگیری رخداد بیماری‌های دامی، توزیع متوازن جغرافیایی پوشش خدمات دامپزشکی تدوین و به وزارت جهاد کشاورزی و نیز نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ارائه نموده است.

در دستورالعمل اجرایی این آئین‌نامه، نرخ سود تسهیلات در مناطق روستایی 6 درصد همراه با اقساط ۸ساله و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصدی همراه با سرمایه گردش ۱۸ماهه در نظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی کارا به آدرس http://kara.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت نام و دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

 
 
 
 
نظر شما
ادامه