کد خبر: ۴۰۹۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
در مراسم بزرگداشت روز زن:
«زهرا ساعی» اظهار داشت: خوشبختانه سازمان دامپزشکی توانست با مدیریت بسیار خوب، کار مدیریت بیماری آنفلوانزای پرندگان در جامعه را پیش ببرد ...
 

حکیم مهر: سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس با  تقدیر از سازمان دامپزشکی کشور برای مدیریت کارها، اظهار کرد: چندی پیش بحث آنفلوآنزای مرغی در جامعه به وجود آمد که خوشبختانه سازمان دامپزشکی توانست با مدیریت بسیار خوب کار را پیش ببرد؛ البته در سال‌های قبل نیز اقدامات به هنگام سازمان دامپزشکی در امور مختلف موجب شد تا کشور دچار بحران نشود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «زهرا ساعی» صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز زن كه در ساختمان سازمان دامپزشكی كشور برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقاء وضعیت بانوان در کشور، گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده، قرار شد تا 30 درصد از مسئولیت‌های مدیریت کلان کشور در دست بانوان باشد که قرار شد در طول پنج سال برنامه ششم توسعه این کار عملیاتی شود .

این نماینده مجلس با تاکید بر این مساله که نگاه ما جنسیتی نیست، اظهار کرد: باید شایسته‌سالاری در ارگان‌های مختلف دولت حکمفرما باشد، چرا که اگر نگاه توسعه محور در کشور حاکم شود باید تلاش کرد تا نیروهای شایسته را وارد مجموعه کاری کنیم .

وی با بیان این که در حال حاضر 17 نماینده خانم در مجلس شورای اسلامی مشغول به فعالیت هستند، گفت: این عدد بیانگر بیشترین تعداد حضور بانوان در ادوار دولت است، چرا که تاکنون بیشترین عدد حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی تنها 9 خانم بوده است .

ساعی با بیان این‌که  بحث عدالت جنسیتی توانمندسازی زنان و بیمه زنان خانوار با سه فرزند مواردی بود که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تصمیم‌گیری واقع شد، گفت: با توجه به این‌که خانم‌ها نقش‌های چندگانه‌ای قبول می‌کنند، باید قوانین و تسهیلات نیز حمایت کننده مسئولیت‌های آنها باشد، لذا مجلس شورای اسلامی نیز همین هدف را برای بانوان کشور دنبال می‌کند .

در ادامه این مراسم، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به جایگاه بالای زنان و مادران در جامعه، سازمان دامپزشکی کشور توجه زیادی به ارتقاء مزیت معیشتی بانوان همکار در این سازمان را دارد .

وی با اشاره به جایگاه بالای زن و مادر در جامعه، اظهار کرد: هرچه زمان می‌گذرد نقش خانواده و مادر تجلی بیشتری در جامعه پیدا می‌کند .

به گفته رییس سازمان دامپزشكی كشور، زمانی که شأن واقعی زن در جامعه به خوبی دیده نشود، مشکلات اجتماعی نیز افزایش می‌یابد، چرا که زن جزو خلقت‌های کم‌نظیر خداوند است که در آن واحد چندین مسئولیت را به نحو عالی پیش می‌برد .

رفیعی پور با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای حضور بیشتر زنان، گفت: در استان خراسان جنوبی از پنج خانم دامپزشک، دو نفر مسئولیت اداره در ستاد را برعهده دارند و با توجه به این‌که در سال‌های اخیر با مدیریت بانوان اتفاق‌های خوبی حاصل شده است، ما درصدد افزایش مسئولیت بانوان در سازمان دامپزشکی کشور هستیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از خانم دکتر تهرانی مسئول سابق امور زنان در سازمان دامپزشکی کشور تقدیر شد .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مهم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
با عنایت به نامه نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر جهاد و خصوصا بند ۹ آن نامه هر کس جای ایشون بود غیر از این نصیحتی برای مدیران کل نداشت
مدیران کل نمایندگان را دریابند و نمایندگان وزیر را و وزیر....................
والامر الی الله
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
با احترام
در خط یازده متن امده "بیشترین تعداد حضور نمایندگان زن در ادوار دولت"که "نمایندگان ادوار مجلس" صحیح میباشد.
همچنین بیشترین تعداد نمایندگان زن 9 نفر نبوده!!!
،در مجلس پنجم 14 و در مجلس ششم 13 نماینده زن حضور داشتند.
امیدواریم اقای دکتر رفیعی پور به وعده داده شده در خصوص بکارگیری زنان توانا و شایسته در مناصب مدیریتی عمل کنند.بهرحال باید شایسته سالاری مبنا باشد ،اما مسئله اینجاست که غالب اوقات توانمندی زنان به دلیل تعصبات جنسیتی انکار می شود.
ناشناس
|
Brazil
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
................... در خصوص زنان در بسیاری از استانها پست هایی که روسای قبلی به زنان داده بودند توسط کارگزاران شما از آنها گرفته شد.در خصوص تقدیر هم باید گفت خانم نماینده از کمیسیون اجتماعی هستند و بنابراین اگر از تقدیر ایشان دو تا شاخ هم روی سرمان پدیدار شود جای تعجب ندارد .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
متاسفانه خانم ها هیچ گه تاکنون حتی به عنوان کاندید پستهای مدیریتی هم به حساب نیومدند چه برسه به بکارگیری لااقل در سازمان دامپزشکی اینطوری بوده
نظر شما
ادامه