کد خبر: ۴۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«دکتر علی وقف‌چی» افزود: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در راستای منافع ملی کشور و فارغ از تنش‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی است ...
 

حکیم مهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی جمع بندی کمیسیون مربوطه برای استیضاح وزیرکشاورزی را در راستای منافع ملی کشور و فارغ از تنش ها و جناح بندی های سیاسی عنوان کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر علی وقف چی» ضمن گفت وگو با برنامه "بدون خط خوردگی" با اشاره به اینکه به کرات مجلس به وزیر کشاورزی تذکر داده است، گفت: «متاسفانه آقای حجتی به تعهداتی که در ارتباط با تغییرات کلان کشور داده بودند، عمل نکردند و در عین حال تمهیدات بدتر از گذشته صورت گرفته.»

این دامپزشک افزود: «ما معتقدیم نگاه های شهرستانی به موضوعات یک آسیب است و بحث های اصلی اگر ترمیم شود، قطعاً موثر خواهد بود اما [به این موضوعات از سوی مجموعه وزارت کشاورزی توجه نشد] و دوستان در کمیسیون کشاورزی به این نتیجه رسیدند که دور از تنش های سیاسی و جناح بندی ها و با در نظر گرفتن منافع ملی طرح استیضاح وزیر را عملیاتی کنند.»

وقف چی گفت: «معتقد بودیم اگر موارد متعددی در سطح وزارتخانه صورت گیرد، مشکلات در بخش کشاورزی کشور مرتفع خواهد شد؛ دوستان ما نیز 56 سوال و اشکال اساسی را در استیضاح وزیر آورده اند.»

وی عدم افزایش قیمت شیر به مدت 5 سال را از جمله محورهای مورد نظر مجلس دانست و افزود: «این مسئله مشکلات زیان باری را برای صنعت گاوداری کشور درپی خواهد داشت؛ همچنین خسارت مالی سرمازدگی مزارع زیتون بعد از 2 سال وصول نشده است.»

وقف چی امتناع وزارتخانه در اعلام قیمت تضمینی گندم را از دیگر سطوح این استیضاح برشمرد و ادامه داد: «متاسفانه هیچ اقدامی در ارتباط با بحران آب در سطوح مدیریتی انجام نگرفته است و در رابطه با واردات بی رویه محصولات کشاورزی [اقداماتی را انجام داده اند].»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: «بیماری آنفلوانزا در طیور نزدیک به 30 میلیون قطعه طیور را از بین برده و حدود 7 برابر سال های گذشته بوده است و یکی از اصلی ترین دلایل استیضاح وزیر است و این موارد بارها و بارها تذکر داده شده است.»

وقف چی در بخشی دیگر از برنامه "بدون خط خوردگی" با ابراز امیدواری نسبت به انجام این استضاح در فضایی دور از باندبازی های سیاسی گفت: «دولت باید از این فرصت بوجود آمده استفاده کند. رویکرد دوستان ما در دولت جالب نیست و مجلس باید کمک کند این روند از بین برود.»

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
بهتر بگوییم نابودی صنعت طیور به دست دامپزشکی و با همت جهاد کشاورزی
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
اگر استنباط این باشد که فقط دامپزشکی باید جلو شیوع بیماری ها را بگیرد بسی کوته بینی است وقتی با انهمه وظایف دامپزشکی حتی یک در صد از بودجه سلامت به دامپزشکی تعلق نمیگیرد چه انتظاری دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
سازمان دامپزشکی و جهاد موظف بودند که معضل به این مهمی را به دولتمردان گزارش کنند.بیوتروریسم پشت مرزها نبود بلکه .................... کشوری که صادر کننده تخم مرغ بود در عرض مدت کوتاهی به واردکننده تبدیل شد. ................... چهارتا بروشور آموزشی را اعلان عمومی جا می زنند.شاید یکروزی معلوم شود که نابودی صنعت طیور ایران توسط عده ای ....... اجرا و عملی گردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
حکیم مهر جان این متن رو نمیزدی و غیر قابل انتشارش میکردی بهتر نبود !!؟ ما که با اینهمه نقطه چین نفهمیدیم این دوست عزیز می خواست چه بگوید !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
درود بر شرافت وصداقت
بالاخره یکی پیداشد جرات کنه حرفی رو که همه دارن ......... میکنن رو با شجاعت وصراحت بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
درود بر شجاعت وشرافت نماینده محترم
نظر شما
ادامه