کد خبر: ۴۰۹۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، فهرستی از بیماری‌های در اولویت توجه و درمان را در سال 2018 منتشر نموده است و دانشمندان و محققین را در جهت تلاش در راستای تحقیقات در زمینه این بیماری‌ها که هنوز درمانی ندارند و یا اینکه درمان آن بیماریها ناکافی و ناکارآمد می‌باشد، تشویق نموده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این فهرست شامل بیماری‌هایی است که امسال بیشترین خطر و تهدید را برای سلامت عمومی و جامعه ایجاد می‌نمایند و شامل تب خونریزی دهنده کریمه کونگو، (CCHF)، بیماری ابولا و ماربورگ، تب لاسا، سندرم تنفسی خاور میانه (MERS-CoV)، سندم حاد تنفسی شمالی (SARS)، عفونت ویروس نیپا و هپاتیت، تب دره ریفت، زیکا و بیماری نوظهور ناشناخته X می‌باشد.

 

بیماری X چیست؟

به گفته نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، بیماری ایکس یک بیماری مسری به همراه قابلیت اپیدمیک بوده و عامل این بیماری هنوز ناشناخته می‌باشد. آنها این بیماری را در صدر لیست تازه منتشر شده قرار دادند تا تیم‌های تحقیقاتی ویروس‌شناس بین‌المللی با برنامه‌ریزی دقیق اقدامات لازم را جهت شناخت این بیماری نوظهور که قابلیت پاندمیک شدند را دارد، به انجام برسانند.

«دکتر جان آرن روتینگن» دانشمند و مشاور سازمان بهداشت جهانی، معتقد است که پاندمی مرگبار بعدی جهانی توسط این پاتوژن ناشناخته که هیچ چیز در موردش نمی‌دانیم، ایجاد خواهد شد؛ اما ما بایستی تمام تلاش خود را جهت شناخت این عامل و یا عوامل، تشخیص بیماری و تولید واکسن آن بنماییم.

 

چگونگی ظهور بیماری X

دانشمندان WHO معتقدند استفاده از جنگ‌های بیولوژیک عامل ایجاد این بیماری می‌باشد و باعث تولید یک پاتوژن بسیار حاد و بیماریزا شده که از کنترل خارج خواهد شد و باعث ایجاد پاندمی کشنده ای می‌گردد. اما در این موارد بهترین راهکار تولید و استفاده از واکسن می‌باشد.

 

بیماری X و حیوانات

اینگونه از سلاح‌های بیولوژیک برای حیوانات نیز خطر آفرین هستند. منبع احتمالی این بیماری، به احتمال قوی یک بیماری مشترک و زئونوز می‌باشد. همانطور که حدود 70 درصد از بیماری‌های کشف شده و مرگبار کنونی، همگی زئونوز هستند.

دام‌های اهلی از قبیل طیور، خوک‌ها و حتی شتر، به احتمال زیاد به عنوان حامل این بیماری می‌باشند. عوامل فوق به راحتی جهش یافته و به سرعت ار حیوانات وحشی به حیوانات اهلی و سپس به انسان‌ها منتقل خواهند شد.

بیماری X می تواند همانند آنفلوانزای پرندگان و یا تب خوکی آفریقایی، به عنوان یک پاتوژن جدید از حیوانات به انسان‌ها منتقل شود.

منبع: who.int و healththoroughfare

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کمر کوتاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
1
1
تازه در صورتی که بیماری x شناخته بشه و جون سالم به در ببریم بعدش y و z رو چیکار کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
1
1
به نظر من این ویروس ها را خودشون تو مراکز بزرگ تحقیقاتی و تولید واکسن مثل مرکز cdc میسازند که بعدش از فروش واکسن همون بیماری میلیارد ها دلار به جیب بزنن
از این صهیونیست ها هر چی بگی بر میاد
مگنیتو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
2
من فکر میکنم پروفسور ایکس باید درمانش رو پیدا کنه
پاسخ ها
ساقی دست به پا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
مگنیتو بنظرم اول باید بت من سازنده های این بیماری رو بکشه تا بعدش درمانش کنیم
نظر شما
ادامه