کد خبر: ۴۰۹۴۷



جزای نقدی و حبس برای فرد متخلف که اقدام به کشتار غیر مجاز دام در منزل مسکونی در شهرستان بیرجند کرده بود، صادر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، فرد متخلفی که با نگهداری دام و کشتار غیر مجاز دام در منزل مسکونی و خارج از کشتارگاه موجب ایجاد مزاحمت ساکنین شده بود به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیر مجاز دام و توزیع گوشت استحصالی از کشتار غیر مجاز دام به شهروندان به مبلغ 36 میلیون ریال جزای نقدی و یک سال حبس محکوم شد.

«دکترحسن علیزاده» افزود: طبق قانون هرگونه کشتار غیر مجاز دام (خارج از کشتارگاه) تهدید علیه بهداشت عمومی و ممنوع بوده و در صورت ارتکاب متخلفان به مجازات حبس محکوم می شوند، لذا این حکم به دلیل به خطر افتادن سلامت جامعه با کشتار دام در خارج از کشتارگاه توسط مقام قضایی صادر شده است.

وی گفت: بیش از 800 نوع عامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام وجود دارد که از طریق تماس با دام بیمار و فرآورده های خام دامی آلوده از جمله گوشت، قابل انتقال به انسان است.

بیماری های خطرناکی از جمله بروسلوز، هاری، کزاز، سل، سالمونلوز، شاربن و بیماری های نوظهور جنون گاوی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری انگلی کیست هیداتیک، سارکوسیست، انگل های پوستی و جلدی، انواع قارچ ها از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام هستند.


نظر شما
ادامه