کد خبر: ۴۰۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از آغاز واکسیناسیون هدفمند آنفلوآنزا و دیده وری RBS در سال 97 خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علی صفر ماکنعلی» پیرامون برنامه واکسیناسیون هدفمند سازمان دامپزشکی کشور، اجرای دیده وری  RBS برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و دریافت الکترونیکی مدارک قرنطینه ای برای صادرات واردات و ترانزیت توضیحاتی را ارائه داد.

وی اظهار داشت: برنامه نهایی و قطعی و واکسن مورد نظر ثبت شده و در سال ۹۷ عملیات واکسیناسیون را در ۷ استان اجرایی می شود .

دکتر ماکنعلی درباره سیستم IBAs (Important Birds Areas) و روش راه اندازی این سیستم اعلام داشت: در کشور حدود ۳۲۰ نقطه ورود ویروس وجود دارد که ما این نقاط را شناسایی کردیم، از این تعداد نقطه ۴۳ منطقه در آذربایجان شرقی وجود دارد که اصطلاحاً از آن به عنوان پنجره های ورود ویروس یاد می کنیم. ما مناطق را شناسایی می کنیم و در این مناطق فارم های صنعتی را شناسایی کرده و در آن ها سه مرحله عملیات انجام می دهیم، در این جهت، اول اطلاع رسانی می کنیم تا اگر بیماری را مشاهده کردند به چه شکلی گزارش بدهند و با بیماری آشنا شوند، دوم اینکه توجیهشان می کنیم تا رفتارهای پر خطر انجام ندهند و در مرحله آخر تعدادی از واحد های آنجا را انتخاب کرده، نمونه برداری کرده تا اگر رد پای ویروس را آنجا دیدیم، عملیات معدوم سازی را انجام دهیم .

وی خاطرنشان ساخت: مرغداران نیز باید به شبکه دامپزشکی منطقه خود مراجعه کنند تا سامانه یاد شده برای محیط مورد نظر کاربری طراحی شود و سیستم را راه اندازی کنند .

ماکنعلی درباره سیستم الکترونیکی بر خط نیز یادآور شد: ما در سازمان دامپزشکی کشور با پیشخوان دولت (دولت الکترونیک) هماهنگ کردیم تا از سال جدید متقاضیان مدارک را به دفاتر پیشخوان ارایه بدهند، کارشناسان ما در پیشخوان دولت تقاضاهای تمامی نقاط کشور را بررسی می کنند، گواهی صادر و شماره گواهی به متقاضی داده می شود که در اینصورت دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضی به سازمان نیست. لازم به ذکر است که این طرح از سال ۹۷ عملیاتی می شود. البته در حال حاضر صدور گواهی ها عملیاتی شده و الکترونیکی هست، فقط دریافت مدارک از سال ۹۷ عملیاتی می شود. قابل ذکر است که این طرح شامل تمامی کالاهای صادراتی وارداتی و ترانزیتی می شود

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
با این کار فاجعه به بار میاد...
مثل ......ی که با وارد کردن واکسن MS شد
نکنید آقایون ،نکنید
نظر شما
ادامه