کد خبر: ۴۰۹۵۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
در آستانه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس:
رئیس جمهور از حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواست تا گزارشی درخصوص خدمات این وزارتخانه برای نمایندگان و مردم ارایه نماید ...



حکیم مهر: رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، با حمایت قاطع از سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در عین حال گفت: استیضاح حق نمایندگان و فرصتی برای تبیین خدمات دولت است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رییس جمهور در جلسه هیئت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به استیضاح سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی، آن را حق نمایندگان و فرصتی برای تبیین خدمات دولت دانست و اظهار امیدواری کرد که استفاده از این حق قانونی با لحاظ روح قانون که رعایت مصلحت کشور، مصالح عمومی و منافع ملی است، انجام شود.

روحانی ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی قاطع دولت از هر سه وزیر، وزرای استیضاح شده را به ارایه توضیحات دقیق و روشن از خدمات خود توصیه و مردم را در کنار نمایندگان، مخاطبان این سخنان ذکر کرد و آگاهی مردم از خدمات دولت و دستگاه‌های مورد استیضاح را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شش ماه قبل به همین وزرا رأی اعتماد داده اند، این مدت را زمان کمی برای تردید در اعتماد به آنها دانسته و اظهار امیدواری کرد که این استیضاح باز هم با رأی اعتماد نمایندگان به وزرای مورد نظر، همراه باشد.

رئیس جمهور همچنین از حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواست تا گزارشی درخصوص خدمات این وزارتخانه در افزایش تولید گندم، شکر، روغن، کلزا، بهبود تراز تجاری واردات و صادرات مواد غذایی، تأمین مواد غذایی، نیل به خودکفایی، صادرات محصولات کشاورزی، پرورش ماهی در دریا، توسعه کشت گلخانه‌ای و ترویج الگوهای نوین کشت برای نمایندگان و مردم ارایه نماید.

لازم به ذکر است که در این درخواست رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی، بیشتر به فعالیت این وزارت‌خانه در زمینه تولیدات و توسعه امنیت غذایی اشاره شده و به فعالیت وزیر در حوزه سلامت و دامپزشکی هیچ اشاره‌ای نشده است!


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
اشاره نشده چون اصلا نميدونن دامپزشکی چه نقشی در سلامت داره اگر میدونستن از طرح تحول سلامت سهم دامپزشکی رو پرداخت میکردند دولت حتی حاظر نیست بخاطر دامپزشکان و دامپزشکی دل پرنده فروش هایی که دارو میفروشن یا کارفرماهای متخلف رو بشکنن...درد رشته ما اینه که مسولین دامپزشکی رو در سلامت انسان دخیل نمیدونن و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
واقعا متاسفم. این جلسه استیضاح نبود بیشتر شبیه به یک نمایش اسف باره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
.............. خودش ........ بایدم حمایتش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
اخه من موندم ی نفر ک مهندسی عمران خونده چجوری میتونه درباره سلامتی مردم و فراورده های دامی کشاورزی و سازمان دامپزشکی تصمیم گیری کنه؟
دکتر حیدرزاده از لردگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
با سلام
در صنایع کشاورزی کشور های جهان سوم کمیت تولید،حرف اول را می زند. در کشور ما کشاورزی وابسته به نزولات آسمانی است. در زمان خشک سالی بیماری ها نمود فراوانی دارند که تدبیر مناسب در این زمانها استفاده صحیح از دانشگاه ها و اساتید محترم می باشد. سیاست علمی و درک علمی اولویت رئیس جمهور و مجلس برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی باشد.وزیر کشاورزی در کشورهای موفق در زمینه کشاورزی همچون آمریکا دارای مدرک دامپزشکی می باشد. باتشکر
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
من نمیدونم چطور آقای رئیس جمهور حرف از انجام خدمات در جهت نیل به خودکفایی در توسعه تولیدات کشاورزی میزنن یا ایشان نمیدانند و گزارش سوری غلط به ایشان میدهند و یا اینکه ایشان خودشان رو به خواب زدند و نمیخواهند بیدار شوند مگه نمیبینن یا نمیدانند ک ما همین الان جقدر اقلام استراتژیک گندم و جو رو داریم از بنادر امیرآباد و بندر نوشهر وارد و بارگیری میکنیم!!آخه آقای دکتر کیو دارین گول میزنین نکنه با مردمی بی علم و اطلاع روبه رو هستین!!!ثانیاٌ این از وضیت شیوع آنفولانزای فوق حاد که وقتی یه کارشناس عمران مسئول پیگیری و کنترل باشد بهتر ازین نخواهد شد آخه این وزیر باید پی ساخت و ساز و برنامه ریزی سازه باشد نه برنامه ریز نیاز استراتژیک اقلام غذایی مردم یا کنترل کننده وضیت بیماری های دامی!!!اینا توو کنترل یه آنفولانزا و تب برفکی موندن!!من نمیدونم که اگه خدایی نکرده عامل بیوتروریسمی توو کشور شایع بشه این آقای مهندس عمران میخاد چه برنام ای تدوین کند!!!!
ناشناس
|
Brazil
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
1
آخه برای چی استیضاح ، وزارت واردات کشاورزی مگر کاری غیر از واردات دارد در دوره ایشان بهتریان اقدامات برای واردات گوشت و مرغ و تخم مرغ و محصولات کشاورزی انجام شده ، وقتی دام و کشاورزی نباشد بیماری هم نیست که نگران شیوع و تلفات باشیم ، پس باید همه تمام قد از ایشان حمایت کنیم که لااقل باعث رونق کشاورزی و دامداری در کشورهای دیگر می گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
حجتی هرچه هست پاکدست است تجربه سالها وزارت دارد و این امر ربطی به رشته ندارد. بروید خودتان را درست کنید این بساط علافی و ناکارامدی را در ساطمان جمع کنید همه چیز درست می شود
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
در اینکه جناب مهندس حجتی انسان خوبی هستند شکی نیست سابقه فعالیت های مناطق محرومشون مستند هستش ولی سمت وزارت به ایشون نمیاد
نمایندگانی هم که الان دارند در موردشون صحبت میکنند احساسی صحبت میکنند باید با آمار دقیق صحبت کرد
نظر شما
ادامه