کد خبر: ۴۰۹۶۶



آتش نشان مازندرانی ساکن تهران اسلحه تورپران را برای زنده گیری حیوانات در زمانی که نیاز به طرح تحقیقاتی و یا درمان دارند ساخته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از علم و فناوری، «سید محمد نبوی» با اعلام اینکه در برخی ماموریت‌ها برای نجات حیوانات با مشکل مواجه می‌شدیم و نیاز به شلیک به حیوانات با استفاده از داروهای بیهوشی بود که این داروها در برخی مواقع ممکن از بین رفتن حیوانات می‌شد، طرح ساخت اسلحه تورپران را در برنامه کاری خویش قرار دادم.

وی با اعلام اینکه این طرح از یک نمونه خارجی الگو برداری شده است، افزود: این نمونه یک بار مصرف بوده و هزینه آن پنج میلیون تومان است به همین دلیل در کشور استفاده نمی‌شد.

این مخترع آتش نشان اضافه کرد: تا 20 متر به سمت جلو پرت می‌شود.

نبوی اضافه کرد: این نمونه یک بار مصرف نبوده و پس از مصرف به صورت مناسب جمع آوری و در عملیات‌های بعدی هم قابلیت استفاده دارد.

وی هزینه ساخت این دستگاه را حدود یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ثبت اختراع این محصول انجام شده است و برای تولید انبوه نیاز به حمایت ویژه دارم.

این مخترع آتش نشان یادآور شد: برای دریافت کمک هزینه ساخت طرح به بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران مراجعه کرده و قرار است پس از پروسه داوری مورد حمایت قرار بگیرم.


نظر شما
ادامه