کد خبر: ۴۰۹۶۹

 
گر‌به‌ها از جمله حیوانات خانگی می‌باشند که برای عده‌ای از افراد بسیار دوست داشتنی بوده و برخی دیگر نیز به علت رفتارهای عجیب و غریبشان از این حیوانات می‌ترسند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه گربه‌ها ضربه زدن به هر شیئی که در سر راهشان قرار دارد است. افراد مجبورند تمام وسایل تزئیینی دم دست آنها را جمع کنند. این مسئله منطقی به نظر نمی‌رسد، اما منطق گربه‌ها با رفتارهای قراردادی ما انسانها متفاوت است.

محققین شناخت گربه‌ها می‌گویند: این رفتار عجیب گربه‌ها یک معما است اما در رابطه با علت آنکه علاقه دارند هرچیزی را از قفسه‌ها و طاقچه‌ها ضربه زده و به پایین پرتاب کنند، چندین نظریه وجود دارد.

 

«مایکل دلگادو»، محقق گربه‌ها و دانشجوی پسادکترای دانشکده دامپزشکی دیویس کالیفرنیا، معتقد است که گربه‌ها آموخته‌اند که این روش راهی بسیار ساده و راحت جهت ایجاد جلب توجه صاحبانشان است. این عادت رفتاری معمولاً در پی خستگی و یا عدم توجه صاحبان این حیوانات در تشویق رفتار خوب گربه‌ها، از این حیوانات سر می‌زند.

برخی دیگر از دانشمندان، این انگیزه گربه‌ها را به بخشی از خصوصیات ذاتی این حیوانات به عنوان یک شکارچی نسبت می‌دهند. ما انسانها معمولا فراموش می‌کنیم که گربه‌ها در حیات وحش از جمله حیوانات شکارچی هستند و هم‌اکنون در آپارتمان های ما هنوز خصوصیات ذاتی خود را دارا هستند؛ حتی اگر به یکباره به عنوان بازی به اسباب و لوازم منزل و یا قوزک پای ما حمله‌ور شوند.

«دکتر الن وایتلی» می‌گوید: غریزه حیوان به او می‌گوید که کاغذ و یا قلم روی میز شما ممکن است موش باشد! پنجه‌هایش را بیرون آورده و کمین می‌کند تا شکار خود را به عنوان یک بازی و یا حتی یک ناهار خوشمزه به چنگ آورد.

 

هیچ‌کس نمی‌داند در ذهن کوچک گربه‌ها چه می‌گذرد. اما دلگادو به صاحبان این حیوانات توصیه می‌کند که روزانه، ساعات بیشتری را به بازی با حیوان خود اختصاص دهند. یک گربه مشغول و در حال بازی، کمتر احتمال دارد که سراغ وسایل گرانقیمت منزلتان برود و با ضربه زدن به آنها خرابی به بار آورد و یا حداقل ما اینطور فکر می‌کنیم.

وی توصیه می کند: جهت کنترل این رفتار تخریبی گربه‌ها بهتر است از روش استفاده از کلیکر برای گربه‌های خانگی استفاده نمایید.

 


شاید از خود بپرسید :کلیکر یا نشانگر چیست؟ 
 
کلیکر مانند یک تفنگ اسباب بازی همراه با صدای کلیک عمل می‌کند. این ابزار کوچک از پلاستیک ساخته شده و صدای کلیک ایجاد شده توجه حیوان شما را جلب خواهد کرد. هدف از استفاده کلیکر این است که تمام توجه حیوان در یک زمان کوتاه به آموزش جلب شود.

دلگادو استفاده از این ابزار را راهکار مناسبی برای گربه‌ها می‌داند. همچنین بهتر است اشیای قیمتی خود را در داخل دکور و یا کمد مناسبی قرار دهید تا در دسترس این حیوانات نباشد.

شاید علت واقعی اینگونه از رفتارهای گربه توضیح مناسب و منطقی دیگری باشد و یا شاید دقیقا همانگونه است که ما انسانها فکر می‌کنیم.

منبع: inverse.com

 

نظر شما
ادامه