کد خبر: ۴۱۰۱

حکیم مهر - رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی استان تهران گفت: سرانه مصرف گوشت در استان تهران 12 تا 15 کیلوگرم است و روزانه 500 تن گوشت در استان مصرف می شود.
دکتر مسعود چاووشی افزود: همچنین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان تهران 22 کیلوگرم برآورد شده که روزانه یک هزار تن نیز در استان مصرف می شود.
15 شرکت ممیزی گوشت در تهران وجود دارد
وی همچنین با اشاره به روند نظارت بر توزیع گوشت در تهران خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود گوشت گواهی حمل بهداشتی و نظارت دامپزشکان در کشتارگاه صادر می شود.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی استان تهران ادامه داد: با وجود 15 شرکت ممیزی، گوشت از طریق پایش نظارتی (مانیتورینگ) ثبت شده و پس از گذر از مراحل نظارتی در بسته بندی وارد بازار عرضه می شود.
تب کریمه کنگو به تهران نیامد
چاووشی با اشاره به وضعیت سلامت دامهای تهران تصریح کرد: بیش از 30 درصد از گوشت مورد نیاز استان تهران در خوزستان تولید می شود.
وی یادآور شد: شرایط بهداشتی دامداریهای استان در وضعیت مطلوبی است و بیماری تب کریمه کنگو که در سایر استانها مشاهده شده بود، در تهران گزارش نشده است.
فراخوان تحقیق و تفحص از دام زنده نرسیده است
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران تاکید کرد: تاکنون فراخوان هیات تحقیق و تفحص از واردات دام زنده به این مرکز نرسیده است.

 

نظر شما
ادامه