کد خبر: ۴۱۰۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۳۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ ۷۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال درآمد و مبلغ ۶۶ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال هزینه های پرسنلی و تکلیفی پیش بینی شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، «دکتر علی اکبر ولایتی» رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، در تشریح نقاط برجسته بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه آینده این دانشگاه در بودجه آن منعکس شده است و روز گذشته بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنا بررسی و به تصویب رسید .

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی، امتیازات، مشخصات و ویژگی های مضاعف و مهمی نسبت به بودجه سالهای گذشته دارد، اظهار داشت: در این بودجه 5 درصد وابستگی به شهریه کاهش یافته است که قرار است این میزان از محل حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان تأمین شود .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر که در واحدهای دانشگاهی مناطق محروم کشور افزایش شهریه نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: سایر دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هم متناسب با درجه استان شهریه پرداخت خواهند کرد .

دکتر ولایتی، رقم بودجه پژوهشی سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی را 10/5 درصد اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در بودجه این دانشگاه دو هزار میلیارد ریال برای جذب اعضای هیأت علمی جوان اختصاص یافته است که تحول مهمی در این زمینه و بهره مندی از ظرفیت جوانان قلمداد می گردد .

وی با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات امروز کشور ما بیکاری تحصیلکردگان دانشگاهی است، که دانشگاه آزاد اسلامی به فهم خود برای حل این معضل اقدام به جذب جوانان تحصیلکرده در حوزه آموزش و پژوهش خواهد کرد .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از افزایش بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: مجموعه صندوق رفاه و بودجه فرهنگی دانشگاه در سال 97 حدود 4 درصد بودجه کل را داشته که بر این اساس بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دو برابر پیش بینی سال گذشته شده است که هدف از این کار حفظ و گسترش ارزشهای دینی، انقلابی و ملی در این دانشگاه است .

دکتر ولایتی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم در دانشگاه آزاد اسلامی این است که به وظیفه دینی، ملی و انقلابی خود عمل کنیم و قطعاً رویکردهای اسلامی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران در واحدهای دانشگاهی یادآور شد: در بسیاری از شهرستان ها، خیران زمین های زراعتی و باغهای میوه خود را وقف دانشگاه آزاد اسلامی کرده اند که دانشگاه می تواند با فعالیت در این بخش به درآمدزایی غیرشهریه ای خود کمک کند .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از جذب 14 هزار نخبه در این دانشگاه خبر داد و افزود: از بین 14 هزار نخبه در دانشگاه آزاد اسلامی، 60 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد و 40 درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی بودند و ما جذب نخبگان را منحصر به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نکردیم .

دکتر ولایتی ادامه داد: برای اولین بار در بودجه دانشگاه آزاد اسلامی درآمد 500 میلیارد ریالی از محل قراردادهای برون دانشگاهی در بودجه در نظر گرفته شده است. دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این میزان از بودجه می تواند با بخشهای مختلف کشور که نیاز به فعالیتهای دانش بنیان دارند، همکاری کند. همانطور که امسال این دانشگاه با سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه همکاری امضا کرد و آزمایشگاه های مجهز دانشگاه آزاد، آزمایشگاه همکار استاندارد شدند .

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی 300 آزمایشگاه مجهز در مناطق مرزی دارد که سازمان ملی استاندارد می تواند از این آزمایشگاه ها برای کنترل کیفیت محصولات صادراتی و وارداتی استفاده کند .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره رقم بودجه این دانشگاه درسال آینده گفت: در بودجه سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ 72 هزار و 807 میلیارد ریال درآمد و مبلغ 66 هزار و 465 میلیارد ریال هزینه های پرسنلی و تکلیفی پیش بینی شده است. همچنین 5 هزار و 712 میلیارد ریال به عنوان هزینه های سرمایه ای در این بودجه در نظر گرفته شده است .

دکتر ولایتی تأکید کرد: مبارزه با ولنگاری مالی، جلوگیری از ریخت و پاش و ساخت و سازهای بی جهت از موارد تأکید شده در تدوین بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بوده است .

دکتر ولایتی در پایان این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فیشهای حقوقی منتشر شده از مسئولان قبلی دانشگاه آزاد اسلامی و انتشار خبری درباره عزل رئیس یکی از واحدهای این دانشگاه به دلیل ممانعت ازساخت ساختمان عمرانی در واحد خود،گفت: خبری درباره واحد رباط کریم منتشر شد که در دوره مدیریت قبلی دانشگاه آزاد اسلامی به رئیس آن واحد تکلیف می شود که ساختمانی را احداث کند، اما رئیس وقت واحد رباط کریم می گوید ما نیازی به ساختمان جدید نداریم و از اجرای این درخواست ممانعت می کند. بعد از این اقدام رئیس این واحد عزل می شود و فرد جدید جایگزین او می شود و ساختمان جدید با هزینه 30 میلیارد ریال ساخته می شود .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: این ساختمان سالهاست بلااستفاده مانده و 30 میلیارد ریال از پول دانشگاه آزاد اسلامی صرف این ساختمان شده است که پرونده آن را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال کرده ایم .

وی تأکید کرد: درباره میزان حقوق مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هم تابع مصوبات دولت هستیم و هر چه را که دولت به عنوان سقف حقوق اعلام کند، رعایت خواهیم کرد. هر چند که اکنون هم حقوق مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بسیار کمتر از دوره گذشته مدیران این دانشگاه و سقف مجاز اعلام شده از سوی دولت است .

دکتر ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره شایعه اختلاف بین مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: این آرزوی کسانی است که نمی خواهند دانشگاه آزاد اسلامی پیش برود و اصلاً چنین موضوعی وجود ندارد و اکنون دانشگاه آزاد اسلامی بهترین مجموعه مدیران را در اختیار دارد .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به عنوان نمونه دکتر فرهاد رهبر سابقه ریاست سازمان برنامه و بودجه و 6 سال ریاست دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد. دکتر محمدمهدی طهرانچی هم که ریاست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را بر عهده دارد، یکی از متخصصان شناخته شده در حوزه انرژی هسته ای است که سالها ریاست دانشگاه شهید بهشتی را داشته است .

وی ادامه داد: دکتر رنجبر هم که معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است در سابقه خود ریاست دانشگاه تربیت مدرس، دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی سالها ریاست دانشگاه امیرکبیر را عهده دار بودند. دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم سابقه 12 سال تصدی مدیریت فرهنگی دانشگاه تهران و دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از مدیران ارشد وزارت بهداشت بودند، در بین معاونان دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند .

دکتر ولایتی درباره موضوع قطع همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیأت علمی دو شغله، گفت: بسیاری از این افراد عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه های دولتی بودند، یعنی همه وقت خود را به دانشگاه فروخته بودند و در کنار آن به عنوان عضو هیأت علمی تمام وقت هم با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند و این موضوع مانند آن است که یک فرد به جای 24 ساعت، 48 ساعت زمان داشته باشد .

وی تصریح کرد: برخی قصد داشتند این موضوع را سیاسی جلوه دهند، در صورتی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و اگر بخواهیم دقیق باشیم، این افراد باید حساب و کتاب گذشته را هم پس بدهند .

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه دولت مبنی بر قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و عضویت دانشگاه در این سامانه گفت: ان شاءالله این کار درسال جدید در دانشگاه آزاد اسلامی عملی خواهد شد. معاونت توسعه مدیریت و منابع و اداره کل پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی نرم افزاری را تعریف کرده اند که همه درآمدها و هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می گیرد. این در حالی است که تا پیش از این شفاف سازی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
باورتون نمیشه در حالی که اکثر ورودی های پنج ساله گذشته فار غ التحصیل دامپزشکی اونم از بهترین دانشگاه ها نظیر تهران شیرا ز مشهد و ارومیه بیکارند دانشگاه ازاد هنوز داره دانشگاه تاسیس میکنه .. جناب ولایتی من تقربا در سومین سال بیکار خود به سر میبرم و هیچ امیدی به اینده ندارم و تنها به مرگ فکر میکنم ....به خدا بازار کار دامپزشکی در دور افتاده ترین روستا ها هم فوق اشبا....نکنید با جوانان مردم اینکارو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
بی حرکت مانده ...... و دولت در برابر بیکاری مخصوصا بیکاری فارغ التحصیلان دکترا،نشان از بی ارزشی به مردم هست و این با عدالت اسلامی اصلا مطابقت نداشته و باید اصلاح شود.دولت و ......... به طور کامل خود را از مردم واقعی(به غیر از چشته خوارها)جدا کرده و اعتماد مردم به خود را کاملا از بین برده ...................!!
نظر شما
ادامه