کد خبر: ۴۱۰۲۱
 

بر اساس نظرسنجی که توسط کارشناسان آمریکایی صورت پذیرفته است، 43 درصد از پرورش دهندگان طیور در نقاط مختلف دنیا، محدودیت های بهره گیری از آنتی بیوتیک ها را طی سال های آینده، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی این صنعت می دانند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، پیرو این نظرسنجی، دو تن از صاحبنظران این حوزه، در مورد جایگزین های احتمالی این مواد دارویی و استراتژی های پیش روی اظهار نظر کرده اند. این کارشناسان این نکته را در وهله نخست در نظر داشتند که چگونه می توان از افزودنی هایی خاص به منظور حفظ و ارتقای سلامتی طیور پرورشی بهره جست.

بر این اساس، «دکتر مارتن دگوسم» مشاور تغذیه طیور و بنیانگذار Vetworks، گفت: بسیاری از مواد افزودنی جایگزین وجود دارد که بیش از یک مدولاسیون ضد میکروبی عمل می کنند. شما بایستی سعی کنید تا در هنگام طراحی استراتژی جایگزینی خود، نقاط ضعفی را که آنتی بیوتیک ها پر می کنند شناسایی نموده و با موادی جایگزین پر نمائید.

از سوی دیگر، «دکتر راجر مورگسان» مدیر فنی Biomin ، به این نکته اشاره نمود که تولید کنندگان موفق از مواد افزودنی گیاهی، پروبیوتیک، prebiotics بعنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد تا گیاهان دارویی به خوبی وظیفه خود را در غیاب آنتی بیوتیک ها انجام می دهند، زیرا حالت پیچیده ای از عملکرد آنها با توانایی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی همگون بوده و مولکول حسی آنها باعث افزایش مصرف غذا می شود.

 
 
نظر شما
ادامه