کد خبر: ۴۱۰۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

محققان دانشگاه یورک، با انجام چندین آزمایش و تحقیق در رابطه با تعامل موثر بین انسان و سگ‌های بالغ به این نتیجه رسیدند که دامپزشکان با طرز صحبت کودکانه می توانند رابطه‌ای موثر با سگ‌ها برقرار نمایند!

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر طبق تحقیقات اخیر، دامپزشکان با صحبت کردن با لحن کودکانه با سگ‌های غریبه‌ای که به کلینیک مراجعه می‌کنند، می‌توانند باعث ایجاد آرامش و ارتباط موثر با این حیوانات شوند و به راحتی آنها را معاینه نمایند.

مطالعات قبلی در رابطه با برقرای ارتباط موثر با سگ‌ها، پیشنهاد می‌داد که صحبت کردن با صدای بلند همراه با احساسات اغراق‌آمیز همانند صحبت کردن بزرگسالان با نوزادان، باعث تعامل بهتر دامپزشکان با توله سگ‌ها خواهد شد، اما این طرز صحبت با سگ‌های بالغ به اثبات نرسیده بود.

 

در حال حاضر، محققان دانشگاه یورک دریافتند که طرز بیان کودکانه با سگ‌های بالغ نیز کاربردی است؛ این طرز صحبت حتی اگر همراه با الفاظی نظیر "پسر خوب" نیز باشد موثر‌تر خواهد بود.

این تحقیق در نشریه Animal Cognition به چاپ رسیده است. دانشمندان با ارزیابی عکس‌العمل‌های متفاوت سگ‌های کاملا غریبه با دامپزشکان، در حین صحبت کردن با آنها با طرز بیان‌های متفاوتی که شامل گفتگو با زبان کودکانه تا گفتگو به زبان نزدیک به خود حیوان بود، به نتایج جالب توجهی دست یافتند.

«کیت اسلوکومب» یکی از نویسندگان این مقاله و از گروه روانشناسی دانشگاه یورک، می‌گوید: پیام اصلی این تحقیق برای دامپزشکان این است که هنگامیکه با سگ‌های غریبه ارتباط برقرار می‌نمایید، اگر با لحنی که با کودکان صحبت می‌کنید با آنها گفتگو کنید، باعث ایجاد آرامش در این حیوانات شده و به راحتی با شما ارتباط مناسبی برقرار می‌کنند. همانطور که اشاره نمودیم این لحن همراه با به کار بردن الفاظی اغراق آمیز نظیر "پسر خوب" و یا "سگ خوب" می‌تواند بسیار موثر‌تر واقع شود.

 

با استفاده از این روش، حیوان به شما توجه بیشتری نموده و حتی باعث ایجاد وابستگی میان شما و وی خواهد شد.

البته دکتر اسکولومب معتقد است که این روش برای تمام سگ‌ها ممکن است کاربرد نداشته باشد و در بعضی موارد بایستی از روش دیگری جهت ایجاد ارتباط مناسب با حیوان بهره جست و بستگی به آنچه شما به عنوان یک دامپزشک قرار است برای حیوان انجام دهید دارد؛ به عنوان مثال این روش برای توله‌سگی که برای اولین بار برای کنترل و چکاپ به شما مراجعه می‌نماید و شما قصد دارید او حس خوبی از اولین مراجعه به کلینیک داشته باشد، بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.

 

اما زمانیکه سگی بسیار عصبی و  وحشت‌زده که به هیچ عنوان علاقه ای به معاینه ندارد، به کلینیک شما مراجعه می‌کند، وضعیت متفاوت می‌باشد و بایستی از شیوه‌ای دیگر استفاده نمود. پس به طور کلی، این قانون برای همه سگ ها و همیشه کاربردی نیست، اما نتایج حاکی از آن است که در بسیاری از موارد جهت برقراری ارتباط با سگ‌های کاملا غریبه و در برخورد اول با دامپزشک بسیار موثر می‌باشد. حتی برای ایجاد ارتباط صاحبان این حیوانات در برخورد اولیه با سگ‌ها نیز بسیار موثر است.

منبع: Vet Times

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
1
فکر می کنم سایت اخبار دامپزشکی بهتره روشی را نشون بهره برداران صنعت طیور که قاعدتا همه مردم را شامل میشه بده که 30میلیون مرغ ظرف 5ماه معدوم نشه
سگها از چه زبانی خوششون میاد کدوم درد ما ردوا میکنه؟؟؟؟؟
از 10 کشور برتر دنیا تو صادرات تخم مرغ شدیم واردکننده تخم مرغ حواستون هست چه بلایی سر صنعت و تولید کننده های این عرصه اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
1
0
بخشی از دامپزشک ها دام کوچک کار میکنند چون شما تو صنعت مرغداری هستی دلیل نمیشه همه فقط درباره ی مرغ فعالیت کنن
پاسخ ها
ناشناخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
من تو صنعت مرغداری فعالیت ندارم اولا
ثانیا اشاره کردم بهره بردار صنعت طیور همه مردم اند اونایی که به دلایلی پروتئین غذاشون فقط از تخم مرغ تامین میشه
من با دامپزشک دام کوچک هم کار ندارم چون درسش را خونده و داره با هنرش کسب روزی میکنه
منظور من اینه وقتی تو کشور تلفات 30 میلیون مرغ صدای رئیس جمهور را هم در میاره نهاد علمی دامپزشکی چرا باید دنبال ادبیات حرف زدن با سگ باشه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
اولا نهاد علمی نیست و نهاد خبری هست. دوما دامپزشکی رشته ای جامع هست که همچین جاهایی باید تازه های همه ی بخش های آن را پوشش بده. شما برو تو سایت های مخصوص طیور و از یکدست بودن مطالب لذت ببر
ناشناخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
...................
دامپزشکی علمیه اون حکیم مهر هستش که خبریه!
دقت کن دلبندم!
ثانیا طیور را مثال زدم تا امثال شما بفهمند و ببینند دامپزشکی و دیگر نهادهای مرتبط چه علمی و چه خبری باید کمک میکردند تا فاجعه ۳۰میلیونی رخ نده
ثالثا ما این مشکل را تو تب برفکی هم داریم و به خاطر اون تو دام بزرگ کلی تلفات دادیم و الان از قریب به ۲۰ کشور گوشت قرمز وارد می کنیم
رابعا تو دام کوچک خاصه گوسفند و بز با سندرم سقط جنین سالیانه میلیاردها دلار از سرمایه مملکت بر باد میره اینها فقط مشتی از خروار بود اگه بگم چه بلایی سر قزل آلای رنگین کمان ما اومده سرت را میکوبی به دیوار
امیدوارم تونسته باشم مفهوم را برسانم که تا درگیر این همه مشکلات هستیم راه حلی براش نداریم و دنبال راه حل هم نمیریم کسی هم از خارج از مرزها دست ما را نمیگیره ما وقتی برای فکر کردن به سبک زندگی سگبازها نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
""رابعا تو دام کوچک خاصه گوسفند و بز با سندرم سقط جنین سالیانه می""

با همین جمله متوجه شدم که اصلا دامپزشک نیستی و احتمالا مرغدار هستی, چون دانشجوی ترم ۱ دامپزشکی هم میداند گوسفند و بز جزو دام بزرگ هستند نه دام کوچک. این مشکلاتی هم که نام میبری بخاطر همین دخالت های امثال شما در کار ما دامپزشک هاست. چندین سال دامپزشکی را تحقیر کردید و توسری زدید و لذت بردید چه تو مرغداری ها و گاوداری ها و چه تو ساختار اداری و سازمانی. و حالا چوب همین را میخورید. زمانی که دامپزشکی جلوی کار مرغدار و گاودار متخلف را میگرفت آن دامپزشک را از کار بیکار میکردید. حالا به رفتارهای گذشته فکر کنید و عبرت بگیرید و دیگر نه اینجا و نه هیچ جای دیگر برای ما تعیین تکلیف نکنید!
ناشناخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
من نگفتم دامپزشکم همینطور نگفتم مرغدارم
گفتم بهره بردار صنعت طیورم مثل ۸۰میلیون ایرانی دیگر
حالا شما که از ترم ۱ دامپزشکی و پاس کردن واحدهای معارف و اخلاق و فارسی عمومی و تربیت بدنی راگذراندید و تشخیص میدید گوسفند دام بزرگه! بفرما سقط جنین عمین دام بزرگ بیشتر اهمیت داره یا سگها و سگبازها؟!
ضمنا احتمالا تو باکتریولوژی اختصاصی نام بروسلا ملی تنسیس هم به گوشتون خورده حالا برو ببین موارد ابتلای انسانیش چه وضعی داره و با چه سرعتی بالا میره!
ادبیات حرف زدن با سگها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
سلام من 2 سگ
نظر شما
ادامه