کد خبر: ۴۱۱۰۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
شورای عالی کار در آخرین جلسه‌ی خود با افزایش ۲۰ درصدی حداقل دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته موافقت کرد ...
 

حکیم مهر: شورای عالی کار در آخرین جلسه‌ی خود با افزایش 20 درصدی حداقل دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته موافقت کرد . در مورد سایر سطوح مزدی نیز تصمیم گیری به بعد از تعطیلات عید نوروز موکول شد .

به گزارش حکیم مهر، شورای عالی کار درباره حق مسکن و بن خواربار مصوبه‌ای نداشت و بر این اساس حق مسکن کارگران در سال آینده همچنان 40 هزار تومان و بن خواربار 110 هزار تومان خواهد بود.

با اجرای این میزان افزایش، حداقل دستمزد کارگران با 189هزار تومان افزایش به یک میلیون و 115هزار  درسال 97 رسید.

بر اساس مصوبه شماره 237409/ت 46657ه مورخ 1390/12/2 هیئت وزیران که به استناد ماده 21 قانون سازمان دامپزشکی و ماده 18 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تنظیم شده است، حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی، ضریبی از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار بوده که بر اساس مدرک تحصیلی، سختی کار و ضریب منطقه‌ای متفاوت می باشد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال 90، این ضرایب به شرح زیر تعیین گردیده اند:

جدول شماره 1- ضریب مدرک تحصیلی

 

جدول شماره 2- درصد سختی کار- بسته به شرایط و ویژگی های هر یک از مشاغل مربوط

 

جدول شماره 3- ضریب منطقه ای

 

به گزارش حکیم مهر، بر این اساس، در سال 1397 حداقل حقوق دریافتی ماهانه مسئولین فنی بهداشتی با مدرک دکترای عمومی دامپزشکی مربوط به مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بوده که چنانچه در کلان شهرها مشغول به کار باشند، حدود 3 میلیون و 400 هزار تومان محاسبه می گردد.

البته این حقوق، کمترین دریافتی ممکن بوده و بسته به مدرک تحصیلی بالاتر، ضریب سختی کار بیشتر، شب کاری و یا کار در شهرهای کوچکتر، افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، چنانچه دکتر دامپزشک متخصصی بصورت شبانه در یک کشتارگاه طیور واقع در شهری غیر از مرکز استان مشغول به کار باشد، حقوق دریافتی ماهانه وی به حدود 6 میلیون و 800 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
el dorado
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
تکلیف رابطه مالی کارفرما و مسئول فنی را مشخص کنید...!
من جای شما باشم مینویسم 35 الی 68 میلیون تومان در ماه، که با سایر عدم تناسب های این رشته بیشتر همخوانی داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
قراردادها دو ساله نوشته شده است و بصورت قانونی کارفرما می تواند حقوق مسوول فنی را افزایش ندهد و نیز تا زمانیکه ادارات کل نامه دستوری به کارفرمایان نزنند مشکل حل نخواهد شد چرا که به اعلام انجمنهای صنفی مسوولان فنی اهمیتی نمی دهند فلذا از سازمان دامپزشکی و ادارات کل انتظار می رود طی نامه ای قاطعانه موضوع را به کارفرمایان ابلاغ فرمایند و نیز معضل برگشت بخشی از حقوق واریزی به حساب مسوولان فنی را حل و فصل نمایند و گرنه افزایش حقوق به یکصد میلیون هم دردی را دوا‌ نمی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
این اخباربرای مسولین فنی خنده تلخی دارد کی اون پول ومیده احمداله رعیس شبکه ومسولین بهداشت روابط مالی عمیقی با کارفرما دارن ونمیزارن به مسئول فنی پول درست حسابی بدن;چند نفر این پول و میگیرن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
1
شده مهریه، کی داده، کی گرفته؟! تو بیا ماهی صد میلیون تعیین کن!!
م
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
1
خیلی جالبه که هیچ وقت مسولین فنی شرکت های دارویی و داروخانه ها که اتفاقا خیلی هم وظیفه مهمی در قبال داروها دارند جزو این جداول نیستند انگار که ما آدم نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
2
دانشگاه آزاد قاتل رشته ی ماست، باید رشتمون به وزارت بهداشت منتقل بشه تا از شر دانشگاه آزاد نجات پیدا کنه. در ضمن به غیر یکی ۲ دانشکده ی آزاد همشون چیزی یاد نمیدن. لطفا آمار بیکاری دامپزشکی را بگین به مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
این افزایش تعرفه از سالها قبل بوده و نیازی نیست که مرتب روی آن مانور داد.مهم این است که چه کسانی پرداخت این حقوق را تضمین می نمایند.
سازمان دامپزشکی؟
انجمنهای صنفی مسوولان فنی استانها؟
نظام دامپزشکی؟
و یا جامعه دامپزشکان +کمیته مشورتی رییس سازمان + انجمن دامپزشکی تهران؟!!

متاسفانه بعضی از روسای انجمن صنفی طوری منت می گذارند انگار که شبانه روز به فکر همکاران مسوولان فنی هستند لیکن هیچ قدمی برداشته نشده است.اداره کار هم مثل سابق عمل می کند و نمی تواند جلوی معضل تحویل بخشی از حقوق واریزی به کارفرما را حل نماید.
پیشرفتی که در کار حاصل نشده است فقط امیدواریم روسای انجمن صنفی مسوولان فنی .............. و جایگاه مسوول فنی را به مدیر بهداشتی تبدیل ننمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
دیگه برای بی تجربه ترین اشخاص هم مثل روز روشن شده
که تا زمانی که دامپزشکی در وزارتی باشه که رسالت اصلی خودش رو حمایت از تولیدکنندگان و تجار گردن کلفت مواد غذایی دامی می دونه،
و وظیفه ای رو برای خودش در تضمین بهداشت و سلامت مردم عملا قبول نداره،
هیچ امیدی به بهبود چشمگیر وضعیت دامپزشکان خصوصی، داروخانه داران و حتی دامپزشکان دولتی علیرغم وعده ها و وعیدهای فریبنده وجود نداره!

این خط این هم نشون تا نوروز 1398 ؟!!
دکتر کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
بسیار خبر جالب و روح بخشی بود.
همه ما میدانیم که پست مسئول فنی تحت بیرق دامپزشکی بسیار نمایشی و فرمالیته بوده و فقط جر و بحث آن برای همکاران باقی می ماند.
نه کارفرما با رضایت قلبی این پول را می دهد و نه مسئولین فنی با شور و ذوق و علاقه به کار ادامه می دهند.
مسئولین فنی بعد از یک ماه شروع به کار یواش یواش شل می شوند و از زیر کار در می روند و مرتب غیبت می نمایند و دلگرم کار نیستند بنابراین کارفرمایان نیز با دیدن این صحنه و کم کاری ها حق دارند حقوق آنها را کامل و تمام ندهند
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
کدام مسؤل فنی این حقوق را دریافت می کند؟
مسخره بازی هم حدی دارد _ به خدا حدی دارد _ناموسا حدی دارد.
حقوق 90 درصد مسول فنی ها بین 1تا 1/5است.
والله شرافت هم خوب چیزی است...
بهروز برادران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
مجبور کردن قرار داد صوری 3 میلیون و 400 بسته بشه ، واریز هم می کنن ولی باید برگشت بزنیم به حساب کارفرما
ت. ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
1
به نظر من باید مسئولین فنی دست به دست هم داده و این مشکل رو حل کنند ، چون بالایی ها که کاری انجام نمی دن ما مسئولین فنی هم فقط شکایت م یکنیم و شاکی هستم . به هر حال برای حل این مشکل باید قدم برداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
اقایان دکتر از ماست که بر ماست وقتی از اداره کل برای بازرسی می رویم وهمکار مسئول بهداشتی در خواب عمیق تشریف دارند نه کارفرما راضی به این حقوق است ونه اداره کل دستشون می رود که حمایت کنند بعد مگر سلامتی مردم قابل معامله است که برگشت پول به حساب کارفرما انجام می دهید یا از ترس یا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
با سلام خدمت حکیم مهر عزیز.این حقوق هیچوقت از طرف کار فرما پرداخت نمیگردد.بلکه از ما انتظار دارند چشم خود را بسته و کارگر کار فرما گردیم. 10 ماهه که جنگ اعصاب با این شرکت بسته بندی که تنها شرکت بسته بندی تازه در استان البرز است دارم.الانم کارم به اداره کار کشیده شده.خواهشمندم شیوه ایی جدید در پرداخت حقوق ها اعمل کنید یا اصلا همچنین حقوقی را اعلام نکنید.با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
آقایان دامپزشک..... فقط و فقط ایراد از خودمان هست!!!من در شرکت بسته بندی مرغ بعنوان مسئول فنی مشغول به کار بودم با حقوق طبق تعرفه!! اما کارفرما هفته پیش خیلی راحت به من گفت که یه خانم دکتر با 2 میلیون و پانصد هزار تومان پیشنهاد کار داده اگر شما با این قیمت حاضری،کار کنی،الویت با شماست!!! من هم قبول نکردم،،،، الان هم بیکار هستم،، الان ایاب و ذهاب از تهران تا نزدیکترین شهرک صنعتی حومه تهران ماهانه حدودا 400 الی 500 هزار تومان میشود! موندم این خانم چطور با این حقوق سر میکنه فقط من و از کار بیکار کرد!!! ایشان مجرد بودن و امثالهم باعث میشن که کارفرما سواستفاده کنه خودمون اتحاد نداریم! وگرنه خیلی راحت میشه حقوق طبق تعرفه از کارفرما گرفت، اگه این مشگل حل نشه، هیچ انگیزه برای کار نیست! و دور باطل ادامه داره،،،،
فرهادافشاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
من با اینکه ساکن اصفهان هستم بخاطر اینکه بیکارنیاشم در استان های تهران ،اصفهان ،کرمانشاه ،سیستان و بلوچستان در چابهار و زاهدان و میرجاوه و استان هرمزگان تاکنون شاغل بودم بجز تهران و اصفهان در بقیه جاها بدلیل جانبداری اداره کل دامپزشکی بخصوص در کرمانشاه. و شبکه چابهار وجانبداری نظام دامپزشکی بخصوص در بندرعباس از دامپزشکان آنها اگر کارفرما حقوقی که حق دامپزشک بود را بهش نمیدادند بسرعت از ادامه کار واحدشان جلوگیری کرده و حق دامپزشک را از کارفرما گرفته ضمن اینکه دکترهای دامپزشک ازارزشی که لایق آن بودند در این استانها برخوردار بودند .از انسانیت مسؤولان دامپزشکی استانهایی که از حق دامپزشکان بخش خصوصی دفاع میکنند کمال تشکر رادارم .
نظر شما
ادامه