کد خبر: ۴۱۱۱۳

برخی از مفسرین بر این باورند که حفاظت بهداشتی از زنجیره های غذایی همانند فعالیت افراد در مرکز کنترل پرواز است. زمانی که امور به خوبی انجام می شوند، مصرف کنندگان متوجه روند پیچیده صورت پذیرفته نمی شوند، اما به محض رخداد کوچکترین اشتباه، همه آگاه می شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، اما به نظر می رسد تا اروپایی ها نه تنها طی بیست سال گذشته در بخش کنترل پرواز موفق بوده اند و موردی از سقوط هواپیما را نداشته اند، در امنیت بهداشتی خوراک مصرفی طیور خود نیز طی سال های گذشته به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کرده اند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، فعالین صنعت طیور این قاره موفق شده اند بین سالهای 2004 تا 2008 میلادی، میزان رخداد سالمونلا در محصولات تولیدی خود را به نصف کاهش دهند؛ موفقیتی بزرگ که شاید کمتر مصرف کننده ای از آن با خبر باشد.

اما محققین بر این باورند که بخشی بزرگ از این موفقیت را صنعت طیور اروپا مدیون فرمالدئید است؛ ترکیبی شیمیایی که در طبیعت نیز وجود دارد اما سال گذشته، کمیسیون های کشاورزی اتحادیه اروپا مصرف این ماده را در این قاره ممنوع کرده اند؛ ممنوعیتی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصین می تواند سبب بروز مشکلاتی در این عرصه  شود.

در آخرین رویداد نیز انجمن های تولیدکنندگان خوراک و متخصصین این رشته با امضای نامه ای از کمیسیون کشاورزی این اتحادیه خواستند تا در قوانین خود تجدید نظر نماید.

حال بایستی منتظر ماند و دید که کفه ترازوی قضاوت این نهاد حقوقی و قانونی به  کدامین سمت خواهد افتاد.

 


نظر شما
ادامه