کد خبر: ۴۱۱۱۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
توسط دامپزشک مقیم کیش صورت گرفت:
«دکتر محمد بازآیی» که این عمل را انجام داد، در این باره گفت: به این منظور یک برش کرانیوتومی روی جمجمه گربه ایجاد شد و یک گروه سه نفری شامل دکتر دامپزشک، دستیار بیهوشی و دستیار استریل، جراحی مغز این حیوان را انجام دادند ...

حکیم مهر: یک دامپزشک مقیم کیش در اقدامی نادر، با جراحی مغز یک گربه، 2 گلوله ساچمه ای را با موفقیت از جمجمه این حیوان خارج کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد بازآیی» که این عمل را انجام داد، در این باره گفت: این گربه یک ساله که در اصطلاح عمومی به آنها گربه خیابانی و بدون صاحب گفته می شود، توسط یکی از کیشوندان به کلینیک دامپزشکی منتقل و در معاینه های ابتدایی، عارضه ای در سر این حیوان تشخیص داده شد.

وی افزود: رادیوگرافی ها نشان داد، گلوله های ساچمه ای در عمق جمجمه و مغز گربه قرار دارد که تنها راه خارج کردن آنها جراحی مغز بود.

دکتر بازآیی ادامه داد: به این منظور یک برش کرانیوتومی روی جمجمه گربه ایجاد شد و یک گروه سه نفری شامل دکتر دامپزشک، دستیار بیهوشی و دستیار استریل، جراحی مغز این حیوان را انجام داده و پس از دوساعت، موفق شدند گلوله های ساچمه ای را خارج کنند.

به گفته این دامپزشک حال عمومی این حیوان هم اکنون خوب است و حرکت های فیزیکی را به راحتی انجام می دهد که پس از پایان دوره درمان با داروهای آنتی بیوتیک، آزاد خواهد شد.

دکتر بازآیی 31ساله، درباره سابقه انجام این گونه عمل های جراحی روی حیوانات اظهار داشت: در مواردی نادر، عمل جراحی برای خارج کردن تومور از بدن حیوانات انجام شده اما جراحی مغز گربه برای خارج کردن گلوله، از نادرترین موارد ثبت شده دامپزشکی جهان است.

وی درباره انگیزه خود و همکارانش برای انجام این عمل خاص اظهار داشت:حق حیات یک بار توسط خداوند به هر موجودی داده می شود و اگر فردی حق حیات هر موجودی را با عملی مانند شلیک گلوله به سر یک گربه به خطر بیندازد، سایرین موظفند تمام تلاش خود را برای برگرداندن این حق خدادادی به کار گیرند و تنها با محترم نگاه داشتن حق حیات تمام موجودات می توانیم امیدوار باشیم دیگران نیز این حق را برای ما قائل شوند.

 
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
بسیار عالی و احسنت!
واقعا باعث افتخار است!
عجیب است که افرادی که .................... برای آینده دامپزشکی نسخه می پیچند و از تداوم حضور در وزارت جهادکشاورزی که تضمین کننده منافع شان است، طرفداری می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
این حراحی های پیشرفته بر خلاف نظر برخی ...... که از حضور در جهادکشاورزی دفاع می کنند و حتی از انجام یک عمل بی حسی نخاعی هم عاجزند
نشاندهنده آینده درخشان دامپزشکی در وزارتخانه بهداشت است که به طب تجربی و بهداشت واحد One Health
بر طبق توصیه های سازمان های بهداشت جهانی انسان و دام اهمیت می دهد!
و اساسا رسالت دامپزشکی را تضمین
"غذای سالم برای انسان سالم" می داند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
..... این خبر مال دوسال پیشه ..............
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
http://www.irna.ir/fa/News/82869206
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
با دکتر بازایی عزیز مناظره جالبی درباره مقاله ناگازاوای ژاپنی در خصوص حقوق حیوانات خانگی داشتیم ۷ماه قبل!
یادش بخیر!
ایشون خیلی برا حقوق حیوانات ارزش قائل اند و از هیچ کوششی برای حفظ حیات آنها دریغ نکرده اند که شایسته تقدیره
ولی من از این فرهنگ نگهداری سگ در منزل خوشم نمیاد چون اولین حسی که از تماشای آدمی که از یه ماشین بالای ۲۰۰میلیونی پیاده میشه ویک سگ در بغل داره و بعضا با تفاخر و تکبر میاد پیش کلینیسین به انسان منتقل میشه تقلید کورکورانه از فرنگ است که مرحوم دکتر شریعتی چقدر در مذمت این نگاه نسبت به مدرنیته نالید و داد سخن در داد
چند وقته یه کلیپ از از تحقیق علمی در آمریکا که روی جنین شناسی از منظر قرآن کریم انجام شده تو تلگرام دست به دست میشه واقعا لذت بردم وقتی معنای کلمه" علقه" را دیدم چقدر دقیق توضیح میده
سوال ما اینه:
چرا خود فرنگیها دنبال مسائل علمی قرآن اند و ما خودمون غافلیم و از ظاهر زندگی روزمره غرب سگ بغل کردن را کپی پیست می کنیم؟!
چرا ما دنبال این نیستیم ببینیم تو دانشکده های دامپزشکی مدرن جهان چی میگذره و رو چی تحقیق میشه؟
حالا ما این یکیش را دیدیم قطعا برا بیماریهای طیور و...هم کارهایی میکنن که ۳۰ میلیون مرغ را تو۶ماه معدوم نمیکنن!
دغدغه اونا چی هست و ما چی؟!
البته متاسفانه دامپزشکی ما با دانشکده های دامپزشکی خودمون هم رابطه درست و درمانی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
1
آقای دکتر راغب چه چیزهایی را به چه چیزهایی وصل کردید. همون دکتر شریعتی کروات میزد و کت وشلوار میپوشید که لباس و فرهنگ پوششی غربی است. مگه غربی ها زامبی هستند؟؟ به همون دلیلی که یه غربی یه سگ نگه میداره یه شرقی و ایرانی هم نگه میداره. اتفاقا همین چیزا داره تو دانشگاهای دنیا میگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
دکتر شریعتی کروات داشت ولی این شریعتی بود که زینت کروات بود زینت مدرنیته تفکر اسلامی دکتر شریعتی بود سخرانیهای آتشین او در حسینیه ارشاد بود
شریعتی مدرن بود ولی غربزده نبود
مقلد غرب نبود
طرف مناظره و منتقد غرب بود
کتاب نیایش و کتاب فاطمه فاطمه است تالیف دکتر علی شریعتی را بخونید تا بدانید شریعتی که بود
کروات را از غرب یاد گرفته بود یا مستدل و منطقی و محکم حرف زدن را به غرب یاد داد
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
درود بر دکتر بازایی عزیز بخاطر این کار ارزشمندش
جالبه که کسی نگفت دکتر بازایی چه کار بزرگی را انجام داد . دوستان من تمامی حیوانات و ما انسانها همه مخلوق یک خدا هستیم و یک زنجیره.
هر کس اعتقتدات و افکار خودش را داره و میتونه برای سبک زندگیش خودش تصمیم بگیره و در هیچ موردی تعصب بیجا نداشته باشه.
تمام ما باید این را در نظر بگیریم که شاید یک درصد و فقط یک درصد نظر من یا تفکر من اشتباه باشه فقط همین
نظر شما
ادامه