کد خبر: ۴۱۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شبستر گفت: ۱۴ رأس دام تلف شده بر اثر برق گرفتگی در روستای شیخ ولی، با اقدام به موقع و نظارت کارشناسان دامپزشکی به صورت بهداشتی دفن شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي آذربايجان شرقي، «دكتر حسين غلامي» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شبستر با اعلام این مطلب افزود: مقارن ساعت ۷ صبح روز يكشنبه ۵ فروردين از طريق تماس تلفني از تلف شدن تعداد ۱۴ رأس دام در يكي از گاوداری‌های روستای شيخ ولي اطلاع حاصل گردید كه کارشناسان این اداره بلافاصله به منظور بررسی موضوع به محل اعزام و بازديدهاي كارشناسی انجام گرفت و علت تلف شدن دامها برق گرفتگی تشخيص داده شد.

وي گفت: آسيب ديدگی يكی از كابل‌های برق مربوط به كليد روشنايی در اثر وزش باد شديد و اتصال آن به بدنه فلزی پايه نگهدارنده، باعث انتقال جريان برق به اسكلت ساختمان گرديده و از طريق برق‌دار نمودن ميله‌هاي آخور، سبب برق گرفتگی دام‌ها و تلف شدن آنها شده بود.

دكتر غلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اينكه لاشه دام‌های تلف شده در صورت رهاسازی در طبيعت به دليل فساد پذير بودن می‌تواند باعث مخاطرات بهداشتی شود لذا در سریعترین زمان ممکن لاشه اين دام‌ها تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی با رعايت ضوابط بهداشتی و با استفاده از مواد گندزدا و ضد عفونی کننده دفن گرديد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
داستان مقداری عجیبه مگر شرح ماوقع اینجا دقیق عنوان نشده باشه.
اسکلت ساختمون به دلیل تماس وسیعی که با زمین داره ارث میشه. قاعدتا مقاومت عبور جریان از بدن دام به زمین در هنگام تماس با اسکلت برقدار بیشتر از مقاومت عبور جریان از اسکلت ساختمون به زمین هستش و لذا این امر باعث میشه عمده جریان برق از اسکلت ساختمون به زمین برسه و باعث عبور جریان در حد مرگبار از بدن دام نشه.
به بیان دیگه دام با چهار زوج سم کوچک به زمین وصله و ساختمون و زمین با یک سطح تماس بسیار بسیار وسیع به اسکلت برقدار کذایی وصله. جریان برق کم مقاومت ترین مسیر رو برای عبور انتخاب میکنه و همین عبور جریان از فاز به ارث هست که باعث مرگ میشه. قاعدتا جریان برق اونهمه سطح تماس ساختمون با زمین رو ترجیح میده به عبور از بدن دام. مگر ببری سیم برق رو مستقیم به دام وصل کنی که اون موضوعش چیز دیگه ایه.
نظر شما
ادامه