کد خبر: ۴۱۱۴۶


یکی از شعب فست فودهای زنجیره ای KFC در ایالات متحده در دادگاه به جرم بهره‌گیری از گوشت مرغ حلال، توسط شرکت مادر این برند محکوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این شعبه از فست فودهای زنجیره ای KFC از چندین ماه قبل به تهیه ۷۵ درصدی محصولات خود از گوشت مرغ حلال اقدام نموده بود، موردی که مورد هنوز مورد تائید شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای بین المللی KFC قرار نگرفته بود.
 
مدیر این شرکت به خبرنگاران کفت: شرکت KFC به هیچ عنوان مشکلی با گوشت مرغ حلال ندارد و در بسیاری از نقاط دنیا به طور خاص از آن بهره برداری می‌کند، اما با روند تبلیغات این شعبه به دلیل تاکید بر رژیم غذایی مذهبی موافق نیست؛ موردی که طی چند ماه گذشته به مشکلی عمده در این بخش مبدل شده است.

وی ادامه داد: در کشورهایی که از گوشت مرغ حلال به عنوان نخستین مورد استفاده نمی‌کنند، دو مورد خاص در استفاده از این فرآورده‌ها در رستوران‌هایی چون KFC وجود دارد. نخست آن که افردی با مذاهب گوناگون تفسیرهای مختلفی را در مورد این عرضه داشته باشند که در نهایت، به برند ما معطوف خواهد شد و در درجه بعدی، با توجه به عرضه دوگانه گوشت مرغ حلال و غیرحلال، احتمال آن وجود دارد که این محصولات در نهایت طی پروسه عرضه مخلوط شده و مشکلاتی بعدی را رقم بزند.


نظر شما
ادامه