کد خبر: ۴۱۱۵۱



رئیس سازمان غذا و دارو، الکترونیکی کردن صدور مجوزهای قانونی حوزه غذا و دارو را جهت رفع چالش‌های حقوقی این حوزه، جزو اولویت های امسال این سازمان قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر غلامرضا اصغری» در ابلاغیه ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران کل سازمان غذا و دارو، از آنان خواست که نسبت به الکترونیکی نمودن صدور مجوزهای قانونی حوزه غذا و دارو توسط سازمان با رعایت الزامات قانونی و اتصال آنلاین دانشگاه به سامانه مورد نظر اهتمام ورزند.

وی افزوده است: ضمناً در صورت لزوم دوره‌های آموزشی مورد نیاز آن دانشگاه یا مدیریت در سال 1397 به دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی اعلام تا در برنامه ریزی های آتی لحاظ شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در این ابلاغیه آورده است: اصلاح ساختار و توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش کافی به آنها جهت آشنایی با حقوق اداری و قوانین و مقررات جاری و دانش افزایی مدیران حقوقی در اولویت برنامه‌های سازمان و دانشگاه ها قرار گیرد.

اصغری افزوده است: منشور اخلاقی و حرفه ای سازمان غذا و دارو در راستای منشور حقوق شهروندی مصوب شورای عالی اداری، اجرایی شد.

وی اضافه کرده است: مدیران حقوقی و بازرسی، مدیران غذا و دارو دانشگاه‌ها و مدیران سازمان در تبین و حسن اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های سازمانی، با توجه به شرح وظایف محوله در چارچوب قواعد حقوق اداری اهتمام ویژه داشته باشند.

اصغری در ابلاغیه خاطرنشان کرده است: با توجه به استقرار سیستم نرم‌افزاری قوانین و مقررات مربوطه توسط دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت و نظارت بر آن از سوی اداره مربوطه و دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی، اطلاعات جامع نحوه ارائه خدمات خصوصا در زمینه کالاهای حوزه سلامت (دارو، مکمل، خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات و تجهیزات پزشکی) فراهم خواهد شد، لذا شایسته است هماهنگی لازم را با ادارات تخصصی سازمان در خصوص بارگذاری اطلاعات عمومی معمول دارند.


نظر شما
ادامه