کد خبر: ۴۱۱۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: مرغداری‌‌های غیرمجاز می‌توانند مبدأ همه مشکلات در صنعت طیور باشند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از سوی این سازمان، طی سال 96 بیش از 75 میلیارد تومان جبران خسارت که مربوط به تخم‌مرغ‌ها، خوراک طیور و شانه‌های مرغداری‌های معدوم شده بود، پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران استان با اشاره به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که می‌طلبد برای حفظ بهداشت عمومی جامعه بیش از پیش تلاش کرد.

وی ادامه داد: طی سال 96 در حوزه دامپزشکی اقدامات مطلوبی انجام شده است که تلاش می‌شود در سال جاری این روند هم ادامه یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: جلسات مختلفی با ستاد اجرای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار شده است تا به صورت روزانه و ساعتی از وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مطلع شویم.

رفیعی‌پور یادآور شد: پرنده‌های مهاجر عامل انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند که این پرنده‌ها از لحاظ جغرافیایی به دامپزشکی اطلاعات داده می‌شوند و کارشناسان و بازرسان این سازمان در شعاع 10، 20 و 50 کیلومتری تالاب‌ها را به صورت تمام وقت پایش و رصد می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: در طول سال 97 چرخش و زنجیره ویروس در هر نقطه از کشور و تالاب‌ها که مبدأ خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بوده و توسط پرنده‌های مهاجر صورت می‌گیرد، ضمن بازرسی از حیات وحش، حوزه روستایی و صنعتی کشور با محیط زیست، در اطراف تالاب‌ها، سدها و مناطق آبگیر پایش پرندگان انجام می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تشریح کرد: به دنبال این هستیم تا مرغداری‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کنیم چراکه این مرغداری‌‌ها می‌تواند مبدأ همه مشکلات در صنعت طیور باشد و در این زمینه با سازمان‌های جهاد کشاورزی و وزراتخانه به این نتیجه رسیده‌ایم که مرغداری‌ها تعیین تکلیف شود تا ادامه حیات ویروس را قطع کنیم.

رفیعی‌پور مطرح کرد: به دلیل وجود مرغ مادر تخمگذار، مرغ مادر گوشتی و پراکندگی مرغداری‌ها در کشور، باید در حوزه حمل و نقل توجه ویژه‌ای شود چراکه جابجایی و حمل و نقل عامل اصلی انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

وی خاطرنشان کرد: تراکم بالا در یک‌سوم کشور در حوزه صنعت طیور و تراکم کم در دو سوم است و جابجایی خوراک، جوجه یک روزه و تخم‌مرغ در کشور بیش از میزان استاندارد بوده که این عامل هم می‌تواند موجب انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح آمایش سرزمینی که جابجایی تراکم مرغداری‌ها است، امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی در حوزه کنترل تمام ترددها اعم از کود، مرغ زنده و سایر ماکیان با جدیت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و دامپزشکی سال جدید را مدیریت کنیم.

رفیعی‌پور عنوان کرد: استان قزوین پایلوت این طرح بوده و امیدواریم بتوانیم صنعت پایدار، پویا و با سرمایه ملی در حوزه طیور گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

این مسؤول توضیح داد: دو هزار و 100 تا دو هزار و 200 اکیپ‌های بازرسی شهرستانی و بیش از دو میلیون بازدید از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی هر ساله انجام می‌شود که سال گذشته توانستیم بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرمصرف را از چرخه خارج کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: امسال هم همین تعداد اکیپ فعال بوده و تا 15 فروردین پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون بازدید و نظارت از حوزه تولید و عرضه در سطح کشور انجام شود.

رفیعی‌پور بیان کرد: از سوی سازمان دامپزشکی کشور، طی سال 96 بیش از 75 میلیارد تومان جبران خسارت که مربوط به تخم‌مرغ‌ها، خوراک طیور و شانه‌های مرغداری‌های معدوم شده بود، پرداخت شد.

وی یادآور شد: دامپزشکی به دنبال تولید ثروت نیست و بر اساس قانون و قاعده حاکمیتی، علم آن در خدمت مردم، بهداشت عمومی، اقتصاد، تجارت و حوزه اشتغال با دو گزینه نظارت و آزمایشگاه است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: همکارانی که در ادارات کل دامپزشکی استان‌ها از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند به این سازمان معرفی شده و مورد تشویق قرار بگیرند تا به عنوان بانک اطلاعاتی مدیران از آن‌ها استفاده شود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
پیدا کنید بیشترین تعداد مرغداری غیر مجاز تو کدام استانه؟؟؟؟؟
ببینید شرق کشور و جنوب شرق کشور و اونجاها نباشه!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
........ آزمون استخدامی سال گذشته نشان داده که ..... هیچ فرقی بین نیروی با تجربه در سیستم دولتی و یک فرد بی تجربه نیست! سازمان به قهقرا دارد می رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
من کاملا موافق این موضوع آزمون استخدامی سال گذشته، گواه موضوع عدم کارآمدی نیروها بود که شانس پذیرش و،قبولی در آزمون بود.بی سوادی بی تجربگی و... شانس جذب استخدام در دستگاه دامپزشکی!؟چرا!؟ .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
آقای دکتر معدوم سازی فراوردههای خام دامی خیلی هنر نمی باشد .چراکه برای تولید این میزان فراورده هزینه های فراوانی صورت گرفته است .لذا بهتر است بیاییم تجدید نظر در دستورالعمل های بکنیم واز منابع انسانی مستقر درادارات بهینه استقاده نماییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
اصلا معدومسازی وجود ندارد بلکه همه چیز صوری است.به آمارهای معدومسازی نباید توجه کرد
نظر شما
ادامه