کد خبر: ۴۱۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - مهمترین عامل تهدید حیواناتی که در شهر زندگی می کنند سم ها و آلودگی های آب هستند.
رئیس انجمن حمایت از حیوانات با اشاره به اینکه موش، شاید تنها موجودی باشد که در شهرها زندگی می کند و از مسکن مناسب و غذای کافی بهره مند است گفت: سمومی که برای موش و سوسک در شهر می ریزند، حیوانات دیگر را نیز در معرض خطر مرگ قرار می دهد.
دکتر آل داود اضافه کرد: انجمن مطالعات زیادی بر روی موش ها انجام داده است و به این نتیجه رسیدیم که راه از بین بردن موش ها سم نیست.
به گفته وی اگر شرایط زندگی موش سخت تر شود او نیز تولید مثل خود را کم می کند و این مسئله با تمیز نگه داشتن سطح شهر و از بین بردن زباله ها امکان پذیر است.
وی آلودگی آب ها را دیگر عامل آسیب رساندن به حیوانات می داند، آب هایی که برای کشاورزی استفاده می شود و عموما از اطراف وارد شهرها می شوند آلودگی زیادی به همراه دارد که و عامل تهدید کننده حیوانات هستند.
آل داوود تهران را یکی از شهرهایی می داند که حیوانات آن در معرض خطر شدید مرگ قرار دارند. او توضیح داد: این امر به دلیل سموم به جا مانده از کشاورزی و وجود فلزات سنگین ناشی از فعالیت های صنعتی و کارخانه های اطراف است که به همراه آب وارد شهر می شود.
او اشاره می کند که این آسیب تنها برای این موجودات نبوده و آمارها نشان می دهد که بر اثر همین آلودگی ها میزان سرطان در شهرهای بزرگ کشور در چند سال گذشته بسیار بالا رفته است.
 
خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنايي
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
0
با تشكر فراوان از آقاي دكتر آل داوود براي راهنمايي ارزنداه ايشون
در ضمن اگر دست از كشتار گربه ها و يا جمع آوري و نگهداري از گربه در پناه گاه(كه همانا زنداني ابد كردن انها است) و نيز عقيم و اخته كردن آنها هم برداريم و در سير طبيعي زندگي حيوانات دخالت نكنيم، طبيعت قادر به كنترل جمعيت هاي گونه هاي مختلف ميباشد .
یوسف فرازنده
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
0
0
با سلام.با نظر شما موافقم .اما راهکار اصولی و علمی و عملی ان تدوین استراتزی تهاجمی و دفاعی است.مطالعات انجام شده توسط این گروه میتواند این معضل جهانی را به بهترین روش ابداعی حل نماید.بدون استفاده از هر نوع سم.با تدوین استاندارد و تعیین شاخص های مورد نیاز ونیز اختراع ابزارهای ان مانعی داریم بنام انسانهای موش نما در ......اگر کسی بتواند موشهای .... را دور سازد ما میتوانیم برای بهره مندی بشریت این دانش فنی را ارایه دهیم.در صورت نیاز به اطلاعت بیشترویا همراهی تماس بگیرید........
پری
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
دکتر ال داووداگه موش ها رونکشیم که به بیماری های هزار بدتردچارمی شیم شما که میگی نکش نکش پس میگی چیکار کنیم؟
صدیق
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
0
0
باسلام ممنون ازنظری که دادی..
خوب ما هم ازدست موشها گرفتاریم الان فصل کشت گوجه فرنگی درجنوب کشور هستش..ااینقدر موش زیاده شده که امروز نهال گوجه اگرکشت شد فردا موشها انها را ازبین میبرن..لطفا کمکی کنید چگونه ازشر موش ها راحت بشیم.ممنونم
saeed alinia
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
0
با سلام و احترام
ضمن عرض تشكر لطفا بفرماييد فضله هاي موش كه در يك جا ريخته شده چگونه بايد جمع اوري شوند. ايا مثلا بايد با جاروب نمودن ساده اين كار را انجام داد؟ در اين صورت آلودگي كف و يا گرد و خاكي كه به هوا بر ميخيزد و ممكن است وارد دستگاه تنفس شود چه مي شود؟ آيا بايد منطقه آلوده به فضله موش را با موادي گندزدايي نمود و سپس اقدام به جاروب نمودن كرد و يا روش ديگر
ممنون مي شوم اگر راهنمايي بفرماييد
سعيد علي نيا
09124232705
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
سلام اقای دکتر خوب این مبحث شما درست اما راه حل چیه.؟
نظر شما
ادامه