کد خبر: ۴۱۱۶۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در این زمینه دست‌هایی وجود دارد که نباید به آن‌ها توجه کرد/ سطح دسترسی ما به مسئولان کم است ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه موضوعی به نام پنهان کاری در حوزه دامپزشکی وجود ندارد، گفت: وجود اضطرار واکسن در کشور خجالت آور است و در این زمینه دست‌هایی وجود دارد که نباید به آن‌ها توجه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: در حوزه دامپزشکی وضعیت شناخت نسبت به گذشته رو به رشد است و شاید فعالیت‌های حوزه دامپزشکی به خوبی در جامعه دیده نمی‌شود ولی موظف هستیم در حوزه اشتغال، اقتصاد، امنیت غذایی پاسخگو باشیم و یک فعالیت برون سازمانی را تدارک ببینیم.

وی بیان کرد: همیشه از آنفلوانزا به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردم، چرا که به واقع همین گونه است و همچنان اپیدمی آن وجود داشته و این بیماری خطری است که در قرن اخیر توانسته اقتصاد، اشتغال و بشر را تحت تاثیر قرار داده و به خطر بیاندازد.

رفیعی پور گفت: اکنون به شرایطی رسیدیم که همگان باید بدانند در کنار این بیماری می‌تواند ده‌ها بیماری دیگر نیز در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، زنبور عسل، آبزیان و غیره اپیدمی شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: همدان استان آلوده‌ای از نظر این بیماری نبوده و کنترل آنفلوانزا از دسترس بشر خارج است و پیشرفته‌ترین کشورها نیز درگیر این بیماری می‌شوند.

وی افزود: در حوزه کاری از خطرات احتمالی صیانت می‌کنیم و بیماری‌ها را تحت کنترل خواهیم داشت تا شاهد اپیدمی بیماری‌ها نباشیم و در هر بخش، شهرستان و استان باید شاخص‌های آماری بیماری‌ها شناسایی و احصا شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مردم باید در جریان شرایط خوب و بد حوزه دامپزشکی قرار گیرند، تصریح کرد: موضوعی به نام پنهان کاری در حوزه دامپزشکی وجود ندارد.

رفیعی پور نگاه نوین به ساختار سازمانی، ارتقای نیروی انسانی در همه ابعاد و به روز آوری تجهیزات را به عنوان یکی از دستور کارهای مهم سازمان دامپزشکی برشمرد و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با جمع آوری دقیق آمار کاری و جمع بندی آن، اطلاع رسانی به موقع به مردم باید انجام گیرد و مردم در جریان رویدادها و عملکرد این سازمان قرار گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور باید حقایق را به مردم و مسئولان گزارش دهیم، بیان کرد: در فاز طرح تشدید کشوری بیش از چند میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی را ضبط و معدوم می‌کنیم که هر میزان از آن می‌توانست موجب بروز بیماری شود.

وی اعلام کرد: استان همدان در مسیر تردد مسافران و مسیر تردد دام و طیور به سایر استان‌های هم جوار و غیره قرار دارد، به همین سبب استان بسیار حساسی است که کار دامپزشکی را چند برابر می‌کند و آزمایشگاه همدان باید بتواند تأمین سلامت طیور، دام و غیره را در جامعه دنبال کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تمامی مشکلاتی که در حوزه دامپزشکی وجود دارد مربوط به سال های پیش است، افزود: سطح دسترسی ما به مسئولان کم است، ضمن اینکه ایده‌ها طرح و عنوان نمی‌شود از سوی دیگر درب اتاق‌های مدیران باید به روی کارمندان و ارباب رجوع باز باشد و شنونده درخواست‌ها و انتقادها باشید و در این صورت مشکلات انباشته نمی‌شود.

رفیعی پور گفت: برخی مشکلات ممکن است توسط رئیس سازمان دامپزشکی قابل حل نباشد؛ پس باید ارتباطات بین بخشی افزایش یابد، چرا که بسیاری از مشکلات با تعاملات و ارتباطات بین بخشی حل می‌شود، ضمن اینکه ارتباط با تشکل‌ها نیز باید افزایش یابد و بخش خصوصی نیز از دامپزشکی رضایت داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در فصل استفاده از واکسن‌های آبله، آنفلوانزا و غیره کمبود داشتیم، افزود: امسال در مرکز در این زمینه ورود یافتیم و در این حوزه به این نتیجه رسیدیم که چیزی به اسم اضطرار واکسن را نباید در کشور داشته باشیم و وجود این امر در کشور خجالت آور است؛ در این زمینه دست‌هایی وجود دارد که نباید به آن‌ها توجه کرد.


 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
اگر در دامپزشکی پنهان کاری وجود ندارد چرا رئیس جمهور چندی پیش به وزیر جهاد تو هیئت دولت گفت در زمینه آنفلوانزا راستش را به مردم بگین!
تازه از اون موقع به بعد بود که اخبار معدوم سازی از ۱۴میلیون شروع و تا ۳۵میلیون ادامه یافت
آیا وزارتخانه اعلام نکرده یا سازمان به وزارتخانه اطلاع نداده بود .............
در خصوص اینکه مشکلات دامپزشکی از قبل هست هم عرض کنم جناب دکتر کسی نگفته مشکلات از ۶ماه پیشه ولی تاکتیک مشکلات مال دولت قبله دیگه جواب نمیده چون الآن دولت قبلی و فعلی یکی هستند
کارشناس اداره کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
خداقوت به سکان دار مردم دار و بی حاشیه دامپزشکی کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خداقوت به شما ،خیلی زحمت کشیدی!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
جناب دکتر رفیعی پور به نظر بنده دامپزشکی به هیچ وجه نباید در امور بازار و قیمت گذاری ها دخالت کنه متاسفانه در برخی از شرکت ها دامپزشکان به یک دلال تبدیل شده اند شان یک دکتر بیشتر از این حرفهاست
از ...............
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
شجاعت دکتر رفیعی پور قابل ستایش هست ولی دامپزشکی استانها نیاز به خانه تکانی اساسی مدیریتی دارند مدیران سنتی و پیر باید جای خود را به متخصصان جوان بدهند تا بشود تغییر و تحول ایجاد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
بیایید صحت این گفتار را ارزیابی کنیم:
1. پنهان‌کاری در حوزه دامپزشکی وجود ندارد:
آیا می دانستید در این دوره مدیران سازمان دامپزشکی با چه سیستم محرمانه ای تغییر کردند فقط یک ساعت قبل به آنکه می رود و ان که می ایند اطلاع دادند
2. تمام مشکلات حوزه دامپزشکی مربوط به سال‌های پیش است
اول اینکه در همین گذشته ایشان مدیرکل بوده است
دوم اینکه اگر مشکل مربوط به گذشته است دقیقا مدیران ناموفق قبلی که سی و شش هفت سال سابقه کار داند را به طور غیرقانونی حفظ کرده ایم
سوم اینکه ............................
علاوه اینکه ................... و .............. هم به تعطیلات بیست روزه نوروزی رفته اند
....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
..................... واقعيت قابل پنهان نيست و گذر زمان خيلي چيز هارا اشكار ميكنه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
جناب دکتر رفیعی پور پنهان کاری زمانی از بین میرود که روسای قدیمی و چندین ساله بخش های کلیدی سازمان و ادارات کل و شبکه ها را با ارزیابی حرفه ای که از شما به سراغ داریم جا به جا کنید. کما اینکه تابوی برخی از این دورهمی ها را در سازمان در هم ریختید.خسته نباشید
دکتر امامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
عدم گزارش رخداد انفلوانزای فوق حاد پرندگان (H5N8) در کشور به OIE پس از هفت ماه جولان در کشور آیا مصداق پنهان کاری نمی باشد؟؟
نظر شما
ادامه