کد خبر: ۴۱۱۶۵



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کانون آنفلوانزا در همدان به سرعت کنترل و جمع‌آوری شد، گفت: آزمایشگاه دامپزشکی همدان نیازمند تجهیز و به‌روزرسانی دستگاه‌ها است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «منصور رضوانی جلال» پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دامپزشکی استان اظهار داشت: همدان جز استان‌هایی است که مراقبت ویژه‌ای در بخش دام و طیور دارد و خوشبختانه در زمینه شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان همکاری خوبی در استان شکل گرفت و همدان آخرین استان در این زمینه بود که به سرعت نیز جمع آوری شد.

وی بیان کرد: امیدواریم در حوزه دامپزشکی استان امکانات افزایش یابد چرا که ارسال آزمایشات استان به تهران و انتظار برای دریافت پاسخ آن برای همدان نگران کننده است؛ در این زمینه نیاز به خرید دستگاه داریم و اگر آزمایشگاه همدان تجهیز شود در غرب کشور منشأ خدمات بیشتر خواهیم بود.

رضوانی جلال عنوان کرد: استان همدان در بحث مراقبت و امنیت دام و طیور جزو استان‌های پیشرو است و اطمینان خوبی نسبت به آن وجود دارد و درخواست حمایت‌ها،‌ تجهیز آزمایشگاه و امکانات این اداره کل را از مرکز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: وظیفه برگزاری دوره‌های آموزشی عقیدتی و ضمن خدمت همکاران و مراسمات مذهبی را برعهده داریم و ناظر ذبح شرعی مستقر و حضور دائم در کشتارگاه‌های استان وجود دارد.

وی بیان کرد: سختی‌های نظارت شرعی بسیار است و گاهاً گاوی هشت الی نه میلیون تومانی به دلیل ذبح غیر‌شرعی ضبط می‌شود و به همین سبب جایی برای ارفاق وجود ندارد.

رسولی تصریح کرد: سرکشی‌های مستمر به کشتارگاه‌های استان را در برنامه‌های خود داریم؛ ضمن اینکه بحث جمع‌آوری اجزاء حرام به شدت پیگیری می‌شود و این امر به قدری حساس است که گاهاً در حد گرمی نیز کنترل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی همدان با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی همه باید در راستای عمل به شعار مقام معظم رهبری تلاش کنند اظهار داشت: استان همدان از استانهای موفق و برتر کشور در زمینه جمع آوری اجزای حرام محسوب می‌شود.


 

نظر شما
ادامه