کد خبر: ۴۱۱۶۷
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: نگران هستیم که صنعت مرغ دچار خسارت‌های بسیاری شود؛ امیدوارم با کنترل و اقدامات پیشگیرانه شاهد چنین خسارتی نباشیم ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نگران هستیم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حوزه ماکیان و طیور گوشتی تسری پیدا کند و صنعت مرغ دچار خسارت‌های بسیاری شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» امروز با اشاره به خسارت‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، اظهار کرد: صنعت مرغ تخم‌گذار کشور متأثر از این بیماری بوده و آسیب‌هایی به اقتصاد کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه نگران هستیم که این بیماری در حوزه ماکیان، طیور گوشتی و ... تسری پیدا کند و صنعت مرغ دچار خسارت‌های بسیاری شود، گفت: امیدوارم با کنترل و اقدامات پیشگیرانه شاهد چنین خسارتی نباشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 95 درصد داروهای دامی در کشور تولید می‌شود و قطعاً ماده اولیه در انحصار کشور خاصی نیست، گفت: ماده اولیه داروهایی را از کشورهای دیگر وارد و همچنین برخی از مواد اولیه را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد ماده اولیه واکسن طیور در کشور تولید می‌شود و بقیه وارداتی است، خاطرنشان کرد: قبلاً یک مؤسسه دولتی تولید واکسن در کشور فعالیت داشت که اکنون بیش از 3 شرکت خصوصی می‌تواند واکسن تولید کند.

رفیعی‌پور در خصوص بیماری تب مالت بیان کرد: طی سال‌های گذشته با اقدامات پیشگیرانه 50 درصد آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در کشور کاهش داشته است.

وی در پایان از تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی همدان خبر داد و افزود: استان همدان به دلیل اینکه در مسیر سایر استان‌هاست تردد در آن بالاست و نقطه حساسی است که باید در حوزه کنترل و پیشگیری بیماری اقدامات خاصی صوت گیرد که قطعاً تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی این استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.


نظر شما
ادامه