کد خبر: ۴۱۱۷۴



رسانه مردم نیوز در گزارشی تحت عنوان "عوارض خطرناک خوردن بال مرغ" شایعات بی‌اساس بهره‌گیری از هورمون در پرورش نیمچه‌های گوشتی را تکرار نموده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، در بخشی از این گزارش عنوان شده است: "مدت‌های مدیدی است که همه ما می‌دانیم به مواد خوراکی که مصرف می‌کنیم، هورمون‌های مختلفی تزریق می‌شود که برای سلامت بسیار خطرناک هستند. یکی از این هورمون‌ها استروئید‌هاست که تزریق استروئید به مرغ در ناحیه گردن یا بال انجام می‌شود. بنابراین تجمع استروئید در این دو ناحیه از همه جا بیشتر است."

اما محققین و مفسرین علوم رسانه بر این باورن که چنین اظهار‌نظرهایی بایستی توسط اتحادیه‌های کشوری صنعت طیور، بسیار سریع و قاطع پاسخ داده شوند. انجمن‌های جهانی صنعت طیور در کشورهای مختلف بارها با سرعت و قاطعیت بالایی به انتشار چنین شایعاتی پاسخی صریح داده‌اند، چرا که محققین بر این باورند که مطالعه شایعاتی از این دست توسط نسل‌های جوان میتواند به نوعی اعتقاد اشتباه مبدل شده و به نسل بعدی منتقل شود. این انتقال اطلاعات در صورتی که از نسلی به نسل بعد حرکت کند، غیرقابل برگشت خواهد بود چرا که در فرهنگ یک منطقه ریشه خواهد داشت .

پاسخی که متاسفانه تاکنون و طی 5 سال گذشته، تنها به ارسال چندین نامه به صدا و سیما، ریاست جمهوری و سایر بخش‌ها محدود شده است و عملاً تجربه‌ای عملیاتی در آن مشاهده نشده است.


نظر شما
ادامه