کد خبر: ۴۱۱۹۸
نگاه شما:
«سرهنگ جمشید محبت‌خانی» گفته بود: ماهی قرمز علاوه بر مشکلات محیط زیستی، مشکلات قارچی را نیز برای دارندگان آن ایجاد می‌کند که مخصوصاً برای سلامتی کودکان بسیار خطرناک است!
 

بیانیه مشترک سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی کشور در خصوص شکار و محیط زیست (طنز)

نویسنده: امضا محفوظ

 

این نوشته طنز است و هدف اطلاع رسانی رعایت تخصص و حیطه کاری در سازمان ها و نهادها می باشد. در خبری منتشر شده در خبرگزاری ایسنا (4 فروردین 97 و کد خبر 97010400612) داشتیم که «سرهنگ جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست که دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی را دارا می باشد و سابقه کاری ایشان به مدت 24 سال در نیروی انتظامی بوده است و تا قبل از انتقال به سازمان محیط زیست، جانشین فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری بوده اند، عنوان نموده اند که "ماهی قرمز علاوه بر مشکلات محیط زیستی مشکلات قارچی را نیز برای دارندگان آن ایجاد می کند که مخصوصاً برای سلامتی کودکان بسیار خطرناک است!؟" (اینجا)

 

در همین زمینه جناب آقای میر مرتضی سرهنگی (نام ساختگی است) رئیس کارگزینی مشترک سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی کشور با توجه به تعطیلات عید نوروز توصیه هایی را در این خصوص برای مردم به شرح ذیل منتشر نمودند:

نظر به اینکه هموطنانمان در این ایام سال بنا به سنت دیرینه اقدام به مسافرت و شکار می نمایند، توصیه های ذیل را جهت آرامش خاطر در زمان گشت و گذار و شکار با آنها در میان می گذاریم و انتظار ما این است که با رعایت این توصیه ها، محیط امنی برای خود و خانواده شان فراهم آورند:

 1- قبل از ترک منزل کلیه درب و پنجره ها و بالکن ها بسته و پس از اطمینان از قفل بودن آنها، کلید آن را به نحوی که برای سارقان مشهود باشد در زیر جاکفشی منزل قرار دهید تا آنها را به دردسر نیاندازید. به هر حال شما که تا الان به عالم و آدم از محل حقوق بخور نمیرتان عیدی داده اید، دلیلی ندارد که سارقان با شخصیت کشورمان را از این نعمت محروم کنید.

 2- با توجه به اینکه دائماً در رسانه ها از کمبود منابع آب در کشور صحبت می شود، باید محرمانه خدمتتان عرض کنم که اینها همه برای این است که شما گول بخورید و شیرهای آب خود را بسته نگه دارید؛ فریب این سخنان را نخورید و با خیال راحت تمامی شیرهای آب منزل را باز بگذارید تا هنگام بازگشت از مسافرت و پس از یک هفته خوابیدن در چادر که مسلماً خسته و کوفته هستید، استخر بزرگی برای همه افراد خانواده فراهم باشد تا رفع خستگی دلپذیر تر باشد. به یاد داشته باشید که اگر پوستتان حساس است، آب گرم را بجای آب سرد باز کنید و از منزل خارج شوید.

 3- همانگونه که می دانید، اطمینان از بسته بودن شیر گاز و خاموش بودن وسایل گرما زا از توصیه های قدیمی است که همه به آن توصیه کرده اند، ولی اگر به هنگام مسافرت به بالای سر پالایشگاه تهران یا هر پالایشگاه دیگری نگاهی بیاندازید، می بینید که مشعلی روشن است، در حالی که نه گاز کم می آید و نه پالایشگاه آتش می گیرد؛ اگر این کار خطرناک است چرا مسئولین پالایشگاه که همیشه مسافرت هستند آن را خاموش نمی کنند؟! مطمئن باشید خانه شما هم همینطور است؛ با باز ماندن شیر گاز و روشن ماندن وسایل گرمازا، نه گاز هدر خواهد رفت و نه خانه شما آتش خواهد گرفت؛ حتی می توانید مقداری جوجه و نعوذبالله گوشت هم به سیخ بزنید تا موقع برگشت شما نرم نرم بپزد و با توجه به اینکه عیال به هنگام بازگشت حوصله طباخی ندارد، گرسنه نمانید.

 4- قبل از ترک منزل خود از خاموش بودن کلیه وسایل و تجهیزات برقی بجز کولر اطمینان حاصل کنید، چرا که اگر یادتان مانده باشد، کمی جوجه و گوشت به سیخ زده بودید که برای خوب پختن تا برگشت شما نیاز به باد زدن دارند که در نبود شما کولر منزل این وظیفه را انجام خواهد داد؛ بقیه وسایل برقی زیاد مهم نیستند، ولشون کنید، روشن یا خاموشش مهم نیست.

 5- هرگونه شکار آهو به شرطی که تبعه خارجی باشید کاملاً مجاز است؛ البته به شرطی که قبلاً با خود آهو هماهنگی های لازم را کرده باشید و همچنین فیلم آن را نیز در یوتیوب جز جگر گرفته منتشر نکنید. لازم به ذکر است که دیه مورد توافق با آهوی مورد نظر را باید به ورثه قانونی آهو پرداخت کنید نه همسایگانش؛ به هر حال حیاط وحش قوانین خاص خود را دارد.

 6- به منظور ایجاد هیجان بیشتر برای اعضای خانواده در مسافرت های خارج شهری ضمن رانندگی در حاشیه خاکی جاده که گرد و خاک زیادی به پا می کند، علاوه بر اینکه این سوپرمن بازی باعث تولید هورمون هیجان در خانواده می شود، به دقت حاشیه خاکی جاده را در نظر داشته باشید تا اگر حیوانی، جانداری چیزی در کنار جاده بود، بزنید لهش کنید تا انتهای مسافرت و در عوارضی بابت تعداد حیوان های کشته شده به شما مدال بدهند؛ اگر لاشه حیوان ها را هم برنداشتید مهم نیست؛ فیلم هم از تصادف با آنها داشته باشید، به مرحله بعد صعود می کنید.

فعلاً همین شش نکته را از ما قبول کنید، بقیه اش هر وقت یادمان آمد از طریق سوریلند یا دیرین دیرین به اطلاع شما خواهیم رساند.

جدی: از شوخی گذشته، اولاً سازمان محیط زیست دارای تشکیلات دامپزشکی است که می تواند در این زمان ها بیانیه های تخصصی لازم را برای مردم منتشر نماید و همچنین با مداقه در قانون اساسی کشور، بند و تبصره ای یافت نشد که بیانیه های مشترک بهداشتی دامپزشکی، وزارت بهداشت و محیط زیست را ممنوع کرده باشد و یا برخلاف عرف و شرع دانسته باشد، پس از هر سه این دستگاه ها خواهشمندیم وقتی معظل بهداشتی و محیط زیستی در کشور ابعاد چند دستگاهی دارد، نمایندگان خود را به نشست های مطبوعاتی مشترک اعزام کنند تا خدای ناکرده عزیز نیروی انتظامی و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ما مجبور نباشد جور این عزیزان را بر دوش کشیده باشد.

 
 
نظر شما
ادامه