کد خبر: ۴۱۲۰۳
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای آذربایجان غربی، گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان های پاک در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت : طی 2 سال گذشته 35 میلیون قطعه طیور در کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم و بیش از 75 میلیارد تومان بابت خسارت نهاده ها، به مرغداران پرداخت شده است.

دکتر رفیعی پور تصریح کرد: مهمترین برنامه سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری پیشگیری از شیوع مجدد بیماری در سال جاری است؛ جلسات مختلفی با ستاد اجرای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار شده است تا به صورت روزانه و ساعتی از وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مطلع شویم.

وی همچنین گفت: پرنده‌های مهاجر عامل انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند که این پرنده‌ها از لحاظ جغرافیایی به دامپزشکی اطلاعات داده می‌شوند و کارشناسان و بازرسان این سازمان در شعاع 10، 20 و 50 کیلومتری تالاب‌ها را به صورت تمام وقت پایش و رصد می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به اهمیت استان آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی در کنترل و جلوگیری از سرایت بیماری های دامی و طیور در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال جدید با حمایت استانداران بویژه استانداران استان های مرزی مانند آذربایجان غربی بتوانیم اقدامات اساسی در جهت کنترل و ریشه کن سازی بیماری های دامی و طیور بویژه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام دهیم.

 
 
نظر شما
ادامه