کد خبر: ۴۱۲۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: این برنامه ملی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، گیلان، مازندران، تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و فارس اجرا می‌شود ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برنامه ملی کنترل اپیدمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سوی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده است و با هدف تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه در 10 استان کشور اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: با اجرای این برنامه ملی تمام اطلاعات تالاب ها و آبگیرهایی که پذیرای پرندگان مهاجر است، جمع آوری شده و نمونه برداری های مکرر در زمان های مقرر در شعاع 50 کیلومتری این تالاب ها و آبگیرها انجام می شود .

به گفته وی این برنامه ملی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، گیلان، مازندران، تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و فارس اجرا می شود .

رفیعی پور با بیان اینکه صنعت طیور و اقتصاد کشور با ابتلا به این بیماری متحمل خسارت بسیاری شده است، افزود: تاکنون 13 میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه و 750 میلیارد ریال خسارت توسط سازمان دامپزشکی پرداخت شده است .

وی اظهار کرد: در 2 سال گذشته که کشور با این بیماری مواجه بوده، بیش از 35 میلیون قطعه از طیور و هزاران تن تخم مرغ معدوم شده که 25 میلیون قطعه از این میزان مربوط به سال گذشته بوده است .

رفیعی پور اظهار کرد: در 2 سال گذشته 618 کانون در کشور وجود داشت و 22 استان با این بیماری مواجه شد اما اقدامات ارزشمندی برای مقابله به آن به عمل آمد .
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
دکتر رفیعی پور عزیز به ورود خودرو ها از کشورهای همسایه هم توجه داشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
چشم همه روشن که ظوابط بهداشتی دامپزشکی توسط وزیر جهاد بالغ شود
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
آخه ججناب دکتر رفیعی پور محترم وزیر محترم جهاد اپیدمی چی میفهمن!!وقتی کلا جناب وزیر توو گود نیستند چه طور سیاست لنگ کردن حریف رو ابلاغ میکنن!!!آخخه تا به کی باید چوب بی تخصصی هامون رو بتید بخوریم!!
برید سیباست لنگ کردن اپپیدمی آننفولانزا رو از دکتذ بزرگمهری,دکتر پیغمبری و امسال این عزیزان بپرسید که ابلاغ کنن!!!
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
روی کاغذ مبارک ها باشد. در عمل چه خواهد شد؟ .......
نظر شما
ادامه