کد خبر: ۴۱۲۶۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
با ارسال یادداشتی به حکیم مهر عنوان گردید:
وی در این یادداشت نوشت: از آنجایی که اینجانب شاهد ناکارآمدی واکسن تب برفکی هندی در گاوداری‌های متعدد بوده‌ام، نظر آقای دکتر سینگ یکی از محققین هندی را در ارتباط با فساد در تولید این واکسن‌ها خدمتتان ارسال می‌دارد ...
 

حکیم مهر: «دکتر محمد نوری» استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و متخصص بیماریهای داخلی دامهای بزرگ، در یادداشتی ارسالی به حکیم مهر نوشت:

سردبیر محترم حکیم مهر،

پس از سلام و اظهار ارادت، معروض می دارد که مصاحبه همکار محترم جناب آقای دکتر رضائیان را با حکیم مهر مطالعه نمودم و مطلع شدم که قرار است با هندوستان قرارداد خرید واکسن تب برفکی بسته شود. از آنجائیکه اینجانب شاهد ناکارآمدی واکسن تب برفکی هندی در گاوداری های متعدد بوده ام، نظر آقای دکتر سینگ یکی از محققین هندی را در ارتباط با فساد در تولید این واکسن ها خدمتتان ارسال می دارد.

همانگونه که دکتر سینگ اظهار می نماید، علیرغم استفاده از این واکسن ها، 11400 واگیری از سال 2005 تا کنون توسط سازمان دامپزشکی هندوستان از تب برفکی گزارش شده است؛ از واگیری های گزارش نشده اطلاعی در دست نیست. نظرات دکتر سینگ را جهت اطلاع ضمیمه نموده ام.

دکتر نوری

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز

 

برای مشاهده ضمیمه های مورد اشاره استاد دکتر محمد نوری، بر روی عناوین زیر کلیک نمایید:

Should the truth of FMD vaccine testing at India's Premier Indian Veterinary Institute be disclosed?

 

Corruption in Foot n Mouth Disease (FMD) Vaccine testing under FMD control programme (FMD-CP)

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
با سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران حکیم مهر
وقتی تک کارخانه و شرکت و دولت همگی یک واکسن درست میکنند و همون واکسن بشه واکسن اول و اخر وقتی اجازه ورود واکسن های موثر غربی و یا حتی واکسن های جدید رقابتی با کیفیت بالا رو نمیدن دلیلش چیه ؟
خیلی راحت یه شرکت و موسسه واکسن میسازه خودشم تایید میکنه بدون تایید ناظر سوم و دانشگاهی و تحقیقات فیلدی و بالینی !!!
عجیبه نه . واکسن درست کنم بعد بگم مال من کارامد و بهترینه به به چه واکسنی
بله که اینطور میشود
کدوم دانشگاه و یا گروهی روی کارکرد واکسن های داخلی کار کرده و نتایج بدست آمده رو اطلاع رسانی و آنالیز کردن.
اصلا اجازه این موضوع داده میشه که واکسن ها در سطح وسیع ارزیابی بشن و نتایجش فرستاده بشه سازمان و بعد بشینیم حرف از Efficiency یک واکسن بزنیم
ماست من ترش نیست !!
من به عنوان یک دانشگاهی دوست دارم واکسن رازی رو تست کنم در سطح وسیع با گرفتن سطح ایمنی بدست امده بعد و قبل واکسن در دام کوچک و بزرگ و ببینیم ایمنی هومورال و انتی بادی چقدر شده ؟؟ چقدر دوام داشته ؟ بوستر میخواسته یا نه . ؟ اصلا واکسن موقع تزریق سالم بوده یا نه ؟ یا اصلا اون ماده واکسن بوده یا نه .....
دنیا داره با تحقیقات و دیتا جلو میره اولین فاز هر پروژه مطالعه هست و دیتای اون پروژه و بعد طراحی سیستم
الان کلی واکسن و متدهای واکسن اومده...
پس واکسیناسیون و ایمونیزاسیون یک کار علمی هست و فیلد جذاب و چالشی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
با سلام واحترام خدمت همکاران حکیم مهر و با تشکر از اضهار نظر استاد معظم جناب آقای پروفسور نوری باستحضار می رساند بدنبال اپیدمی سال های 94 و 95 سازمان دامپزشکی در یک اقدام نسنجیده و شتابزده و بدون رعایت ضوابط اعلامی OIE در مورد واردات و مصرف واکسن اقدام به واردات واکسن از هند و ترکیه نموده که طی دو سال اخیر بی کفایتی واکسن های مذکور در سطح فارم های کشور برای کلینسین های شاغل باثبات رسیده متاسفانه سود واردات مذکور وسوسه انگیز بوده بطوری که ورود بیش از 3 میلیون دز واکسن ترکیه ای که اخیرا وارد کشور گردیده در این راستا می باشد .
مهمترین اشکالات واکسن های مذکور
- عدم انجام تست های مچینگ با سروتیپ های در گردش کشور
- عدم انجام ارزیابی ومراقبت (PVM) پس از واکسیناسیون .
- غیر پایدار بودن ( موارد زیادی از دو فازی شدن واکسن هندی وتعدادی از واکسن ها در سال 1396 بعلت دو فازی شدن معدوم گردید )
- بروز موارد قابل توجه از نکروزهای عضلانی بدنبال تزریق واکسن و بدنبال آن درگیر شدن دامها به شاربن علامتی
- مشاهده ابتلای گله های واکسینه شده در فاصله کمتر از دو ماه از تزریق واکسن در حالی که گفته شده که این واکسن دارای ایمنی 6 ماهه است .
مشاهده موارد مذکور و همچنین بی کفایتی واکسن های داخلی در برخی مقاطع زمانی باعث بی اعتمادی تولید کنندگان و مدیران فارم ها به برنامه های ارائه شده توسط سازمان دامپزشکی گردیده ، در این راستا پیشنهاد می گردد که برنامه های ارزیابی واکسن ها بویژه تب برفکی در اختیار ارگان ثالثی ( دانشکده دامپزشکی ) و اطلاعات آن کاملا شفاف باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
خداوند حفظ کنه بزرگان جامعه را که ستون های جامعه آمد و تا اینها هستند امیدی هست اگر نه با پست بزرگ نمی شود آدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
با سلام. حتی اگر سروتیپ به کار رفته در واکسنها هم مشابه باشند کدام ایمونولوژیستی کدام ویروس شناسی کدام اپپدمیولوژیستی تایید می کند برای مبارزه با یک بیماری و به صورت همزمان از پنج واکسن مختلف از کشورهای گوناگون استفاده شود. اگر مراجع بین المللی باخبر شوند اعتبار دامپزشکی کشور خدشه دار می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
کی بکیه!؟مگه اصلا نظارتی هم وجود داره!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
متاسفانه به دلیل تشابه عملکرد موسسه رازی با شرکت های خودروسازی و حمایت همه جانبه بخش دولتی از آن ، سازمان دامپزشکی اقدامی جهت واردات واکسن از کشورهای مطرح انجام نمی دهد تا صرفا تولیدات داخلی با کشورهایی مثل هند و ترکیه مقایسه شود و نهایتا هم نتیجه گیری شود که تولید داخلی با تولید خارجی فرقی ندارد و موسسه رازی هم به روش گذشته خودش ادامه دهد.
فقط کافی است یک ارگان بی طرف عملکرد موسسه رازی در دو ماه اخیر در زمینه توزیع واکسن آنتروتوکسمی را بررسی کند تا .............. در این موسسه آشکار گردد.
پیشنهاد می کنم حکیم مهر گزارشی از مشکلات دامداران در دو ماه اخیر در ارتباط با تامین واکسن آنتروتوکسمی تهیه تا واقعیت بر همگان آشکار شود.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
سلام در شهرستان ما دو ساله واکسن ایرانی و هندی میزنیم تا حالا مشکلی نداشتیم. حالابخاطرکدومشون بوده نمیدونم جای بررسی داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
دورد و100 افرین بر دموکراسی هندوستان که یک محقق میتواند اینگونه و بدون واهمه افشاگری نماید.
نظر شما
ادامه