کد خبر: ۴۱۳۱۶



رئیس توسعه نوغان‌داری خراسان رضوی با تکذیب شایعاتی مبنی بر بی‌کیفیت بودن تخم‌های نوغان وارداتی از چین گفت: تخم‌های وارداتی توسط سازمان دامپزشکی نمونه‌برداری و تأیید شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «فرید سرجمعی» از آغاز توزیع تخم نوغان در میان تولیدکنندگان ابریشم خبر داد.

وی گفت: پس از ثبت نام از نوغان‌داران متقاضی، توزیع تخم نوغان از 15 فروردین‌ماه در بین تولیدکنندگان طلای سفید آغاز شده است.

سرجمی ادامه داد: تخم نوغان توزیع شده دارای تأییدیه سازمان دامپزشکی است و قیمت آن همانند سال قبل 75 هزار ریال به ازای هر جعبه دریافت خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 8 هزار جعبه تخم نوغان در اختیار نوغانداران قرار گیرد.

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان با اشاره به تولید بیش از 70 درصد ابریشم کشور در بخش بایگ تربت حیدریه افزود: پیله تر تولید شده در سایر شهرهای استان نیز برای فرآوری و تولید نخ ابریشم راهی شهر بایگ می‌شود تا در 400 کارگاه ابریشم‌کشی به محصول نهایی تبدیل شود.

وی افزود:‌ عمده پیله تر تولیدی نوغان‌داران به کارگاه‌های ابریشم‌کشی در بخش بایگ تربت حیدریه ارسال می‌شود که 70 درصد ابریشم کشور در این بخش تولید می‌شود.

سرجمعی با تکذیب شایعاتی مبنی بر بی‌کیفیت بودن تخم‌های نوغان وارداتی از چین تأکید کرد: تمامی تخم‌های وارداتی توسط سازمان دامپزشکی نمونه‌برداری و تأیید شده است.


نظر شما
ادامه