کد خبر: ۴۱۳۴۶
 

دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش ارم از ورود یک جفت شیر ایرانی از دو کشور ایرلند و انگلستان تا ماه آینده به ایران خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایمان معماریان» دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش ارم در رابطه با بازگشت شیرهای ایرانی از انگلیس و ایرلند به ایران اظهار کرد: گونه های مختلفی از شیرها وجود دارد که اکثر آن ها در قاره آفریقا هستند و تنها یک گونه از شیرها که همان شیر ایرانی است، در قاره آسیا وجود دارد و متاسفانه این شیر در طبیعت کشور ما منقرض شده است.

وی افزود: در حال حاضر شیرهای آسیایی تنها در یک بخش کوچکی از طبیعت کشور هندوستان وجود دارند و طی سال های گذشته در باغ وحش های اروپایی و آفریقایی نگهداری و تکثیر می شوند.

معماریان گفت: حدود 4 سال است که باغ وحش های ایران در تلاش هستند که به استانداردهای بین المللی برسند تا به استانداردهای باغ وحش های اروپایی دست یابند.

وی ادامه داد: ایران برای ورود یک جفت شیر ایرانی با اتحادیه باغ وحش های اروپا مکاتباتی انجام داده است و به زودی یک جفت شیر ایرانی در یک جایگاه کاملا استاندارد به باغ وحش تهران  اضافه خواهند شد.

دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش ارم تصریح کرد: زمان دقیق ورود یک جفت با نژاد ایرانی مشخص نیست، چرا که باید کارهای مجوز ورود این جفت شیرها انجام شود، اما امیدواریم در یک ماه آینده این اتفاق بیافتد.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده با اتحادیه باغ وحش های اروپا، مقرر شده تا شیر ماده 5 ساله از شهر دوبلین ایرلند و شیر نر 6 ساله از شهر بیریسدل انگلستان وارد ایران شوند و پیگیری های نهایی برای ورود آن ها به ایران در حال انجام است.

معماریان گفت: اتحادیه باغ وحش های اروپا  (EEP) که تکثیر گونه های در خطر انقراض را در باغ وحش های عضو این اتحادیه کنترل می کند و کشور ما نیز حدود 3 سال است که عضو پلنگ ایرانی  (EEP) شده است و پلنگ ایرانی نیز از کشور پرتغال با موافقت این اتحادیه به باغ وحش تهران انتقال داده شد.

دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش ارم تصریح کرد: اتحادیه باغ وحش های اروپا نحوه تکثیر گونه های در حال انقراضی که در باغ وحش های عضو این اتحادیه نگهداری می شوند را مدیریت می کند.

 
 
نظر شما
ادامه