کد خبر: ۴۱۳۷۴
تعداد نظرات: ۶ نظر


«دکتر علی شهر آیینی» رئیس اداره دامپزشکی ملارد از کشف یک واحد مرغداری غیر مجاز در شهرستان ملارد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ملارد، دکتر شهرآیینی در این رابطه گفت: یکی از اقدامات پدافندی دامپزشکی در راستای کاهش پراکنش بیماری اجرای برنامه منظم پایش و مراقبت در سطح روستاهای منطقه می‌باشد.

در این پایش‌ها ضمن آگاهی از وضعیت نگهداری دام و طیور، میزان خطر ابتلا و درگیری احتمالی به بیماری‌های مهم نیز بررسی می‌شود که طی پایش کارشناسان این اداره از سطح شهرستان مشخص گردید عده ای سود جو اقدام به انتقال مرغ تخمگذار با سن بالا از استان‌های جنوبی درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به این شهرستان نموده که علاوه بر ایجاد خطر برای مرغداری‌های منطقه، تهدید علیه بهداشت عمومی نیز تلقی می‌شود.

شهرآینی در ادامه افزود: مرغ‌های موجود بعد از انجام آزمایشات لازم و حکم مقام قضایی و با حضور مامورین کلانتری علی رغم ایجاد درگیری، مقاومت و عدم همکاری و جوسازی متصدی واحد پس از تلاش 24 ساعته به کشتارگاه حمل و با نظارت کارشناسان اداره کشتار گردید و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرآیینی در پایان اضافه کرد: هرگونه پرورش دام، طیور و آبزیان مستلزم اخذ مجوزهای لازم و رعایت اصول امنیت زیستی و دستورالعمل‌های دامپزشکی می‌باشد که در صورت رعایت این موارد مصادیق پدافند غیر عامل نیز لحاظ و مصونیت از بیماری‌های مشترک وخطرناک ثمره آن خواهد بود.



انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاگرد دکتر پاژخ بزرگ هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
عرض خسته نباشید به پرسنل زحمتکش شبکه ی ملارد و
خدا قوت به همه ی پرسنل مظلوم دامپزشکی در ادارات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
اگر مشکل بهداشتی داشت‌ پس چرا بردید کشتارگاه؟

شما باید مهلت می دادید تا طرف بره دنبال پروانه و رفع نواقص نه اینکه با اقدامات آفندی یک عده را در این شرایط بد اقتصادی بیکار کنید.۱۰۰۰ تومن اضافه کارتان‌ کم شود اداره‌کل را بهم می ریزید آنوقت انتظار دارید مرغدار بخاطر تصمیم عجولانه مقاومت نکند.
اینکارها نیازمند یک برنامه ملی است
دکتر سلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
در پاسخ کامنت دوم عرض کنم که کمی درباره ی اصول قرنطینه مطالعه بفرمایید آن هم در صنعت طیور که حتی ۱ ساعت هم زمان زیادی است, حالا که این گونه عمل شده اینقدر درگیری آنفولانزا داریم وای به روزی که طبق فرمایش شما هرکس مرغ های سن بالای تخمگذار داخل کانون آنفولانزا را به هر جایی منتقل کند و بعد تقاضای مجوز کند!
مثل این میماند شخصی را با سلاح گرم دستگیر کنند و بعد طرف بگوید به جای زندان و دادگاه به من مجوز حمل سلاح بدهید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
به نظر بنده اين كارها خوبه ولي يه مقدار نمايشي هم هست. سازمان دامپزشكي اگر خيلي راست ميگه لطفاً برادران قاچاقچي كه در پوشش فروشگاه در تهران و گنبد و شهرهاى ديگر اقدام به فروش بدون دغدغه دارو. واكسن اسب و سگ و دام و طيور ميكنند را هم خارج از رفاقتها رسيدگي كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
در پاسخ به دکتر سلی باید گفت که در کدام اصول قرنطینه کانون را به کشتارگاه انتقال می دهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
مرغ آنفولانزایی دفن و مرغ و سایر پرندگان فاقد علایم تا شعاع ۱۰ کیلومتری به کشتارگاه منتقل میشود.
نظر شما
ادامه