کد خبر: ۴۱۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: از ابتدای سال، ۲۶ میلیون قطعه پرنده معدوم شده و آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به یک بحث ملی تبدیل شده است ...



حکیم مهر: مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: با یک برنامه سه الی چهار ساله امکان کنترل بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال، ۲۶ میلیون قطعه پرنده معدوم شده آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به یک بحث ملی تبدیل شده است، اما با یک برنامه سه الی چهار ساله امکان کنترل این بیماری وجود دارد.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» گفت: با توجه به اینکه یک سوم ظرفیت مرغ تخمگذار نابود شده است، هم‌اکنون امکان جوجه‌ریزی و تولید تخم مرغ در این بازه زمانی وجود ندارد و به همین خاطر نوسان قیمت تا پایان سال امری طبیعی است.

وی افزود: دامپزشکی بحث واکسیناسیون هدفمند در سال ۹۷ را در برنامه کاری خود قرار داده است.

علیرضا اکبرشاهی ادامه داد: طی روز‌های اخیر در کشور، سازمان دامپزشکی اقدامات بهداشتی نظیر قرنطینه کردن تالاب‌ها، ضدعفونی و پالایش تالاب‌های اطراف برای جلوگیری از ورود ویروس سویه جدید به بیماری به کشور انجام داده است.

وی از کاهش تعرفه واردات پودر تخم مرغ خبر داد و گفت: تعرفه واردات پودر تخم مرغ برای مصارف صنعتی کاهش پیدا کرده است، اما با وجود افزایش تقاضا برای تخم مرغ، نوسان قیمت تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

اکبرشاهی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به یک بحث ملی تبدیل شده است، افزود: با همکاری ستاد ملی آنفلوانزا، اقداماتی نظیر ساماندهی کارگران موقت، آمایش مرغداری‌ها و ساماندهی کود را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تمامی این کار‌ها به عنوان زیرساخت‌های اولیه آغاز شده است.

وی از معدوم‌سازی ۱۹ میلیون مرغ تخم‌گذار در ۶ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال، ۲۶ میلیون پرنده معدوم شده که از این تعداد ۲۱ میلیون مربوط به مرغ‌های تخم‌گذار و مابقی سایر پرندگان نظیر پرندگان بومی، وحشی و مرغ مادر است.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: اگرچه امور دام وزارت جهاد کشاورزی از طریق واردات درصدد کنترل بازار تخم مرغ است، اما با وجود افزایش مصرف تخم مرغ به سبب بحث شیرینی در ماه‌های بهمن و اسفند نوسان قیمت در بازار را باید پذیرفت.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
بنظرم مدیرکل محترم با رئیس محترم سازمان گاها برای مصاحبه هاشون هماهنگی کنن بد نیست.ابشون پیش بینی افزایش فیمت تحم مرغ بدلیل کمبود مرغ تخمگذار و عدم امکان پرورش پولت و جوجه ریزی کردند.در حالیکه در اوایا امسال ریاست محترم سازمان وعده صادرات تخم مرغ در تابستان را داده امد.بالاخره چه کسی حرف درست میزند.؟
نظر شما
ادامه