کد خبر: ۴۱۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



با عنایت به اهمیت بحث واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، اداره کل دامپزشکی استان قزوین رفع موانع و مشکلات احتمالی را دستور کار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر سید بهمن نقیبی» در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور مدیران و مسئولین فنی مراکز پخش واکسن‌های دام و طیور و مراکز مایه‌کوبی دام در محل اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد، گفت: این جلسه با هدف رفع موانع و مشکلات احتمالی در مسیر تامین و توزیع واکسن و مایه کوبی دام و طیور در استان قزوین تشکیل شده و این اداره کل آمادگی خود را برای اخذ نظرات و پیشنهادهای سازنده اعلام می‌کند.

مسئولین فنی مراکز مایه کوبی خواستار دپوی مناسب واکسن در مراکز پخش و عدم انحصار واکسن در یک مرکز شدند و مواردی را در خصوص نحوه توزیع واکسن‌های دامی و برخورد با واکسیناتورهای غیر مجاز مطرح کردند که مقرر شد مشکلاتی صنفی با تعامل دو سویه بین مراکز پخش واکسن و مراکز مایه‌کوبی حل و فصل و فعالیت افراد غیر مجاز از طریق حراست اداره کل دامپزشکی پیگیری شود.

دکتر نقیبی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از مطالب مطروحه، تصریح کرد: خوشبختانه برداشتی که از صحبت‌های حاضرین می‌شود نشان از رضایت نسبی در بین فعالان این حرفه است که امیدواریم با رفع نقایص جزئی، شاهد رقابت سالم فعالان این عرصه برای خدمات رسانی به بهره‌برداران و آحاد جامعه باشیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسئول فنی مرکز مایه کوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
1
متاسفانه در سازمان دامپزشکی فقط شعار تقدم پیشگیری بر درمان داده می شود. با بررسی برخورد این سازمان با مراکز مایه کوبی این موضوع به وضوح قابل تشخیص است.
باز گذاشتن دست داروخانه ها برای فروش انواع واکسن ها و داروهای غیرمجاز گواه این موضوع است.
مراکز مایه کوبی به شدت تحت کنترل سازمان دامپزشکی هستند و تمام آمار عملکرد آنها و دریافت و مصرف واکسن توسط ایشان با دقت زیاد چک می شود؛ در حالی که هیچ نظارتی روی واکسن های قاچاق و عملکرد داروخانه ها نیست.
نظر شما
ادامه