کد خبر: ۴۱۴۴۶

 
بر اساس گزارش Health for Animals، یافته‌ها حاکی از آن است که تجارت داروهای غیر قانونی دامپزشکی شامل کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه شده و مخصوصاً بازار سیاه داروهای حیوانات خانگی رو به رشد است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، تخمین زده می شود که خرید و فروش داروهای غیر مجاز، سالانه مبلغی در حدود یک تا دو میلیارد دلار ضرر اقتصادی به شرکت‌های مجاز دامپزشکی در جهان وارد می‌آورد و رشد بازار سیاه این داروها در حیطه حیوانات خانگی در اروپا هشدار دهنده است.

 

این داروهای غیر قانونی در سراسر جهان تاثیرات منفی و مخربی بر امنیت و سلامت مواد غذایی مورد مصرف انسان و ایجاد مقاومت‌های ضد‌میکروبی و کنترل بیماری‌های با منشا دامی خواهد داشت.

این داروهای غیر قانونی دامپزشکی شامل محصولات تقلبی، جعلی، ثبت نشده و واردات غیر مجاز ترکیبات دارویی و واکسن‌های تولیدی هستند که تولید آنها بر اساس مقررات وضع شده نمی‌باشد.

نویسندگان این گزارش معتقدند که، رشد سریع خرید و فروش این محصولات ادامه دارد و همچنین تجارت بین‌المللی این اقلام به ویژه به صورت بسته‌های کوچک، فرصت مناسبی برای رونق گرفتن بازار این داروهای غیر قانونی دامپزشکی را فراهم نموده است.

 

این موضوع همه مناطق را تحت تاثیر خود قرار داده است. بویژه بازار عمده‌ای را در آمریکا و اروپا به خود اختصاص داده که حتی متمرکز بر داروهای دامپزشکی خریداری شده از طریق اینترنت، به صورت غیر قانونی می‌باشد.

کشورهای در حال توسعه‌ که در آنها این داروها مصرف گسترده‌تری دارند، شامل کشور‌های جنوب شرقی آسیا، هندوستان، آفریقا و آمریکای لاتین می‌باشد. همچنین بازار سیاه رو به رشد داروهای حیوانات خانگی (سگ و گربه) و حتی داروهای اسب، مربوط به آمریکا، اروپا، استرالیا و نیوزلند می‌باشد.

 

همچنین در آمریکا و کانادا، این موضوع مربوط به ترکیبات دارویی مورد استفاده می‌باشد و این مسئله باعث نگرانی مسئولین شده که این مواد به صورت فله تحت عنوان ترکیبات فعال دارویی در تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند و این بسیار نگران کننده است.

منبع: vettimes

 
نظر شما
ادامه