کد خبر: ۴۱۴۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان گفت: خبر تلف شدن 25 راس دام بر اثر تب برفکی در شهرستان که در فضای مجازی منتشر شده است را نه تایید و نه تکذیب می کنم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مسعود غفاری» اظهار کرد: تب برفکی بیماری ویروسی با سویه های مختلف است که هر از چند گاهی با سویه های مختلف خود را بروز می دهد؛ متاسفانه ویروس با گردشی که در دام ها دارد نسبت به عوامل کنترلی هم چون واکسن واکنش نشان می هد.

وی ادامه داد: گلپایگان از لحاظ دامی شهرستان پر جمعیتی است و علاوه بر پراکنده بودن دام ها، در روستاها دام سبک و سنگین کنار یکدیگر نگهداری می شوند. در زمینه تب برفکی طی دو سال گذشته تا کنون کانون خاصی را در شهرستان شاهد نبودیم.

رئیس دامپزشکی شهرستان گلپایگان گفت: هر چهار ماه یک بار واکسیناسیون در دام های سنگین و هر شش ماه یک بار در دام های سبک انجام می شود و در ماه آینده نیز مجدد واکسیناسیون انجام خواهد شد.

غفاری واکسیناسیون را عامل اصلی پیشگیری تب برفکی دانست و افزود: واکسیناسیون عامل اصلی جلوگیری از این بیماری نیست و مواردی از جمله رعایت نکات بهداشتی جلوگیری از تردد بی مورد دام ها و... از موارد دیگر است، در همین راستا موقتا و تا اطلاع ثانوی میدان دام گلپایگان را تعطیل کردیم و از دامداران نیز می خواهیم که از تردد به محل هایی که جهت خرید و فروش دام تجمع انجام می شود، خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: گلپایگان در مجاورت استان مرکزی و همسایگی شهر خمین است که آلودگی در آن وجود داشت. هم چنین گاها تردد بین گلپایگان و قم نیز انجام می شود و می توان گفت گلپایگان محل ترانزیت دام بین استان های مجاور است، اما با این وجود تنها دو کانون در منطقه لهرامش دچار این بیماری شده اند که دو مورد دو راس تلفات داشته ایم.

رئیس دامپزشکی شهرستان یادآور شد: دام هایی که تلف می شوند به صورت بهداشتی دفن خواهند شد، هم چنین خبر تلف شدن 25 راس دام در اثر تب برفکی در شهرستان را که در فضای مجازی منتشر شده است را نه تایید و نه تکذیب می کنم، چرا که به ما اطلاعی در این خصوص داده نشده است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
انفلوانزا و تب برفکی بیچاره کرد دامدارای گلپایگانا ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
از زحمات دامپزشکی گلپایگان تشکر می کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
کسی معنی جمله” نه تایید می کنم و‌نه تکذیب” را بلد است به ما بی سوادها هم اعلام کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
یعنی وسط این دو تا معلقم!
نظر شما
ادامه