کد خبر: ۴۱۴۸۳



رئیس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: جشنواره زیبایی اسب کُرد برای نخستین بار در زنجان و در محل باشگاه المپیک، روبروی دهکده سبز واقع در ابتدای جاده زنجان - تبریز، برگزار خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «رحیم حسنی» افزود: این جشنواره، هفتم اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد و فدراسیون برای شرکت در این جشنواره، فراخوان داده است و علاقه‌مندان تا 31 فروردین جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

وی اظهار کرد: قرار بود جمعه، 31 فروردین نیز یک دوره مسابقه سوارکاری استقامت 25 کیلومتر با نظارت فدراسیون سوارکاری ایران در 'باشگاه سوارکاری میثم' شهر زنجان واقع در پشت شرکت پارس سوئیچ، نرسیده به روستای 'زرنان' برگزار شود که بنا به شرایط جوی حاکم بر استان، به تعویق افتاد.

حسنی با بیان اینکه این رقابت ها به صورت رسمی برای نخستین بار است که در زنجان برگزار می‌شود، افزود: زنجان در بخش سوارکاری استقامت جزو استان های ضعیف است و تلاش هیات این است که به استقامت 60 و 90 کیلومتر دست یابیم.

وی از برگزاری «دومین همایش ملی صنعت اسب ایران در زنجان خبر داد و گفت: این همایش 6 اردیبهشت امسال با همکاری اکثر اساتید دانشگاه‌های کشاورزی ایران، فدراسیون سوارکاری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل دامپزشکی و هیات سوارکاری در دانشگاه زنجان، واقع در ابتدا جاده قدیم زنجان - تبریز، برگزار خواهد شد.

حسنی تصریح کرد: نخستین همایش ملی صنعت اسب ایران، حدود 6 سال پیش در گیلان برگزار شد که هیچ مقاله و مستنداتی از آن در دست نیست.

حسنی افزود: هدف از این همایش علمی نمودن این صنعت، ایجاد فرصت برای ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و اجرایی و برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، مالکان و فعالان این صنعت به منظور تبادل نظر و ایجاد همکاری‌های علمی و همچنین ارتباط نهادهای دانشگاهی و صنعتی است.

وی ادامه داد: ذخایر ژنتیکی و اصلاح نژاد، تغذیه و فیزیولوژی اسب و سوارکاری، اسبدوانی و صنعت کورس، نگهداری و پرورش اسب، ورزش قهرمانی، قوانین و مقررات، حرکت شناسی و بیومکانیک سوارکار، دوپینگ، قرنطینه و بیماری های هشدار دهنده، مدیریت بهداشتی باشگاه‌ها و مراکز پرورش اسب، تولید مثل اسب، تلقیح مصنوعی انتقال جنین، ازجمله محورهای فنی و تخصصی این همایش است.

حسنی افزود: 'اسب و سوارکاری در اسلام، در هنر، شعر و ادب فارسی، اسب های بومی ایران، جایگاه و ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن، احکام و قواعد سوارکاری در فقه اسلامی، همگانی کردن ورزش سوارکاری، اخلاق ورزش سوارکاری از محورهای فرهنگی و اجتماعی و ' واردات و صادرات، توریسم و گردشگری، مدیریت، سازماندهی و باشگاه داری سوارکاری، صنایع وابسته و اشتغال، تولید منابع ملی پایدار (جذب اسپانسر) نیز محورهای اقتصادی این همایش می‌باشد.

رئیس هیات سوارکاری استان زنجان، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی داوری، نعلبندی و تغذیه اسب نیز از برنامه های جانبی این همایش خواهد بود.



نظر شما
ادامه