کد خبر: ۴۱۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

به توصیه انجمن بین‌المللی دامپزشکی گربه‌ها (ISFM)، بایستی حداقل سالی یکبار به طور مرتب فشار خون گربه‌های دارای بیش از هفت سال سن را کنترل نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که بیش از 90 درصد از دامپزشکان با کنترل فشار خون در گربه‌های مسن توافق دارند.

گربه‌های مسن با خطر پرفشاری خون مواجه هستند و در حدود 85 درصد از دامپزشکان معتقدند که با بکارگیری داروهای کنترل فشار خون، کیفیت زندگی این حیوانات بطور قابل توجهی بهبود می‌یابد. پرفشاری خون به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می‌شود، زیرا هیچ گونه علامت اولیه هشدار دهنده را به همراه ندارد.

 

بیماری پرفشاری خون یک بیماری شایع بالقوه ویرانگر است که در گربه‌هایی که بیش از 9 سال سن دارند از هر 8 گربه یک گربه را درگیر می‌نماید. بنابراین خطر ابتلا به این بیماری با بالا رفتن سن حیوان، افزایش می‌یابد. البته اگر گربه‌ای درگیر شرایط خاصی نظیر بیماری مزمن کلیوی بوده و یا داراری بیماری پرکاری تیروئید باشد، بیشتر در معرض ابتلا به این پرفشاری قرار دارد.

 

«رزان جپسون»،  متخصص طب داخلی دام کوچک دامپزشکی در کالج دامپزشکی رویال، می‌گوید: فشار خون بالا باعث صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری در ارگان‌های کلیدی بدن نظیر چشم‌ها، کلیه‌ها، قلب و مغز خواهد شد. متاسفانه، این شرایط در گربه‌ها بدون بروز علایم هشداردهنده اولیه بوده و صاحب حیوان نیز از آن مطلع نمی‌شود.   

یک گربه ممکن است تا زمانی که فشار خون وی کنترل نشود و یا علایم جدی و وخیم افزایش فشار خون را تظاهر نکند، کاملا خوب و سالم به نظر برسد.

 

با در نظر داشتن این موضوع، بایستی حتما کنترل فشار خون را در گربه ها جدی گرفت.

منبع: zenopa.com


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
1
خندمون ننداز اینجا ایرانه تازه تو دانشگاه اصلا کاری بگربه ندارن اموزشی ندادن فشارم یه بارم نگرفتن چیزی یاد ندادن
نظر شما
ادامه