کد خبر: ۴۱۵۰۴



«دکتر شهرام موحدی» مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در بازدید از پژوهشکده رویان اصفهان، این پژوهشکده را الگوی بسیار مناسب برای کسانی دانست که می‌خواهند اقدام به تاسیس مراکز دانش بنیان نمایند زیرا این پژوهشکده در مسیر موفقیت و پیشرفت کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در این بازدید دکتر کشتکار معاون سلامت، دکتر مرادی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر وحید مقدس رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی و دکتر فاتحی مشاور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان دکتر موحدی را همراهی می‌کردند.

دکتر موحدی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این پژوهشکده، اظهار داشت: پژوهشکده رویان اصفهان یکی از افتخارات استان اصفهان است که در پرورش نخبگان علاقه مند به این علم بسیار موفق بوده و پزوهشگران بسیاری را تربیت کرده است.

وی با اشاره به اقداماتی که این پژوهشکده در مسیر تعریف شده خود و موفقیت‌هایی که در طرح‌هایی مثل سلول‌های بنیادی، ژنتیک، شبیه سازی و... دارد، افزود: تحقیقات این مرکز در خصوص به روزترین علوم جهان می‌باشد که می‌تواند در سلامت جامعه بشری و افزایش کیفیت زندگی بسیار موثر باشد لذا حمایت‌های ویژه باید از آن انجام گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه با تاکید بر هرگونه همکاری با این پژوهشکده، تصریح کرد: افزایش بهداشت در صنعت دامپروری کشور علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، موجب بالا رفتن کیفیت فرآورده تولیدی نیز می‌شود، لذا همکاری دو طرفه در مسیر در راستای حل برخی از معضلات و کاهش مصرف داروها بخصوص انتی بیوتیک‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد.

دکتر موحدی در پایان با اشاره به اساتید با تجربه که در بخش دولتی و خصوصی در دامپزشکی استان اصفهان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیازسنجی بخش خصوصی در انتخاب مسیر صحیح تحقیقات می‌تواند بسیار باشد و ایجاد این ارتباط و این نفش را اداره کل دامپزشکی استان اصفهان میتواند داشته باشد.

در ابتدای این دیدار «دکتر نصر» رئیس پژوهشکده رویان اصفهان ضمن خوش آمد گویی به دکتر موحدی و هیات همراه وی و تشکر بواسطه قبول دعوت این مرکز جهت بازدید از آن، گفت: پژوهشکده رویان اصفهان یک مرکز نوپای علمی است که در زمینه علوم پایه سلول شناسی، جنین شناسی، ژنتیک و... تحقیقات خاص را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس این مرکز و حمایت‌های که مرحوم کاظم آشتیانی در شروع به کار پژوهشکده داشت، بیان داشت: موفقیت‌های امروزی این مرکز در پرتو حمایت‌های معنوی، علمی و مادی اساتید، دانشمندان و مدیران فهیم سیاسی بوده که نقش با ثبات مدیریت تصمیم‌گیری در پژوهشکده رویان در این موفقیت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

رئیس پژوهشکده رویان اصفهان با اشاره به تحقیقاتی علمی خاص صورت گرفته بخصوص در حیوانات بعنوان نمونه، جهت نتیجه‌گیری نهایی و سپس اقدام بر روی انسان، افزود: استفاده از اساتید باتجربه دامپزشکی که در مسیر تحقیقات علمی بتوانند با ما همکاری داشته باشند در پیشبرد اهداف این مرکز بسیار موثر است و لذا همانطوری که تاکنون از این ظرفیت بالفعل استان بخوبی استفاده شده، همچنان ادامه پیدا کند.

دکتر نصر در پایان باز ضمن تشکر از همکاری‌هایی که دامپزشکی بخش دولتی با این پزوهشکده داشته خاطرنشان کرد: با توجه اینکه دامپزشکی بخش دولتی در نیازسنجی بخش بهداشت پرورش دام و طیور و معضلات بهداشتی جامعه بخصوص در فرآورده‌های خام دامی تسلط کاملی دارد، لذا افزایش همکاری و همراهی بین بخشی می‌تواند در مسیر هدفمند سازی تحقیقاتی که در خصوص دام در حال انجام است بسبار موثر باشد.

در ادامه دکتر موحدی و هیات همراه از بخش های آزمایشگاهی و مراکز نگهداری دام و حیوانات آزمایشگاهی مختلف بازدید نمودند و در هر بخش کارشناسان مربوطه توضیحات لازم را در خصوص هر بخش ارائه کردتد و به سوالات و ابهامات پاسخ دادند.






نظر شما
ادامه